Bijna de hele fles terugspugen... help!!

Onze dochter van precies vier weken, had erg veel krampjes en ze gaf veel terug, dus we zijn overgegaan op Nutrilon Omneo. Nu gaf ze altijd al erg veel terug, veel meer dan een mondje terug, maar nu geeft ze echt de hele fles ongeveer terug. Ze is erg hongerig, weet niet of het daardoor komt, maar we zijn verhoogt naar 120cc per fles, nu slaapt ze wel beter en huilt ze minder. De krampjes zijn wel minder, waarschijnlijk door deze voeding in combinatie met venkeldruppels. Maar we weten ff niet wat we ermee aanmoeten, want zo houdt ze niks binnen. Ze spuugt na de fles ongeveer 3x flink en dan tot aan de andere fles steeds tussendoor nog. Heeft iemand raad? Want zouden we over kunnen stappen op Dieetvoeding tegen hevig spugen? Of zou ze daar weer meer krampjes van krijgen, want daar zitten we ook een beetje mee... (2 jan moeten we pas naar t cb) Alvast bedankt voor antwoord! Liefs Jude

Hoi hoi

Onze zoon spuugde ook altijd erg veel. Kwam 's nachts   ook altijd erg vaak, omdat hij gewoon honger had.
Op cb zeiden ze dat het aan het ritme lag, maar dat wist ik zeker van niet.
Uiteindelijk geloofde ze me en raadde ze me aan om johannes broodpitmeel door zijn flesvoeding te doen. Op een fles van 180 doe ik 6 volle scheppen. Ik gebruik trouwens Friso gewone voeding. Nadat ik dit ben gaan doen, is het ventje weer helemaal de oude geworden. Hij spuugde bijna niet meer en had ook minder last van oprispingen. Hierdoor kon hij niet slapen.

Ook al moet je pas in januari naar het cb, je kunt ze altijd bellen. Ze hebben een 24uurslijn. En die hebben ze niet voor niks hoor. Gewoon bellen als jij vragen hebt!!

Succes ermee.

Groetjes Ria

Hoi Jude,

Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat als Milan bleef spugen ik kon bellen. Maar wij hebben ook een inloopspreekuur. Toen ik daar dus kwam met mijn verhaal van het teruggeven en dat de hele tijd tussen de voedingen door, adviseerde het cb mij dat ik het beste radicaal om kon gaan van merk dus geen Nutricia maar Friso, omdat Friso Comfort (tegen spugen) beter zou aanslaan dan Nutricia Extra. Dus heb dit diezelfde dag gedaan. Met het gevolg dat Milan veel minder spuugde, maar nog wel steeds teruggaf. Dus even cb gebeld en die adviseerde om te kijken bij welke voeding Milan nog veel spuugde en bij deze voeding dan 1 a 2 schepjes Nutriton (Nutricia) toe te voegen en om dan te kijken of het beter ging. Zo gezegd zo gedaan en ik kan je zeggen dat het echt een hele verbetering is. Milan spuugt zo af en toe nog wel maar dan doe ik bij de volgende fles een beetje Nutriton (johannesbroodpitmeel) erdoor, zodat hij een iets vollere buik krijgt en niet zo snel honger heeft. en bij de laatste voeding doe ik 3 schepjes Friso Comfort en 3 schepjes Friso extra (hongerige baby) op 180 cc water en soms nog Nutriton erbij.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt, maar anders kun je altijd het cb even bellen.

Groetjes Jolanda

Heel erg bedankt voor de snelle reacties! Bedankt voor de tips! Bij een andere topic over spugen, gaven ook er ook heel veel de tip om op Friso (comfort) over te stappen. We zitten nu dus op de Omneo omdat de wijkverpleegkundige dat adviseerde vanwege korte eiwitten die daarin inzitten, dus makkelijker verteerbaar, dus goed tegen de darmkrampjes. Dus weten jullie ook dat als we dan daarop overstappen, in combinatie met johannsesbroodpitmeel, of dan niet de krampjes weer erger worden?

Mocht bovenstaande nou niet helpen zou ik zeker flink aan de bel blijven trekken. Onze dochter spuugde ook heel veel , met JPBmeel werd het iets minder maar bleef ze ipv. bijna de hele fles eruit spugen nog ongeveer de halve fles eruit spugen.
En van de JPBmeel raakte ze ontzettend in de diaree.
Uiteindelijk bleek ze koemelkallergie te hebben (ik zeg absoluut niet dat jou kindje dit heeft hoor!). Nu heeft ze speciale voeding hiervoor en gaat het echt prima met haar.
Blijft ze dus toch spugen zou ik zeker laten onderzoeken of ze misschien reflux of kma zou hebben.

Groetjes Xanthe

Hoi Jude,

Ik hoop dat je iets aan onze reacties hebt. Met betrekking tot jou vraag over Friso en darmkrampjes. Het helpt ook tegen krampjes en het Johannesbroodpitmeel is ligt verteerbaar en zal dus ook de krampjes niet verergeren. Milan had ook wel last van krampjes maar nu niet meer.....

Als ik jou was zou ik gewoon omschakelen van de ene naar de andere voeding. Als het niet bevalt (duurt ongeveer een weekje wennen) dan kun je altijd nog omschakelen naar Omneo of contact met je cb opnemen.

Maar echt waar ik hoor en heb alleen maar goede ervaring met Friso Comfort en JHBP bij Milan terwijl ik bij mijn oudste Jorick zwoor bij Nutrilon.... Probeer het gewoon, het kan echt geen kwaad....

Fijne kerst !!!

Jolanda

Terug
Bovenaan