bijna doorslapen... maar nu weer helemaal niet!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Umut is 12 mei geboren en sliep na (dacht ik) 6 weken al een nachtje door, d,w,z, van 11 uur tot 5 uur. Wij dachten, dit gaat de goede kant op.
Maar de laatste weken komt Umut weer 2x per nacht, zo rond half drie en rond half zes.
's Avonds gaat hij soms heel vroeg slapen, al om 9 uur, als ik hem dan probeer wakker te maken om 11 uur voor een voeding, dan gaat er bijna niks in, wat ik ook probeer.
Maar als hij om 11 uur nog wel even wakker is en wat drinkt, maakt het voor de nacht ook niets uit, want hij blijft op die tijden komen. Ik geef trouwens BV en het voordeel is dat ik 's nachts vrij snel weer kan slapen,
want Umut drinkt even (wel veel trouwens) en gaat daarna weer keurig slapen.
Maar ja, die gebroken nachten...
Wie heeft er tips?
Groetjes Anneke

Hoi. Ik denk dat daar helaas geen tips voor zijn.. Waarschijnlijk heb je gewoon geluk gehad dat ie toen ff doorsliep?!?!
Bv is lichter verteerbaar en dan duurt het (meestal) wat langer dat ze de nachten doorslapen.
Mijn tweede zoontje (3 weken nu) komt ook nog 2 keer per nacht, en ik vind het ook wel zwaar maar ik slaap gelukkig ook snel weer in. Mijn man en ik hebben de afspraak gemaakt dat hij 's nachts gewoon blijft liggen (deed ie in het begin niet) en dat ik in het weekend wat langer blijf liggen en hij meet ons oudste zoontje eruit gaat..
Komen we allebei toch nog aan een beetje slaap toe haha..
Gr. .Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Hier hetzelfde. Lotte is 2-5-2007 geboren. Volgens mij komt het doordat ze in een groeispurt zit. Ze is enorm gegroeid de afgelopen twee weken. En misschien ook wel een beetje door het warme weer. Hebben ze misschien meer dorst.

Groetjes, Marisa

Bedankt Anne-Marie en Marisa,

Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft!
Umut kan inderdaad wel weer bezig zijn met een groeispurtje (hij zit in de 12e week).
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Anneke

mijn zoontje is nu 17 weken (3 april) en heeft dit nu nog, iedere keer dat je denkt wow nu is het helemaal super komt hij snchts weer

Inderdaad, gisternacht sliep Umut weer keurig door, van 10 tot 5! Maar vannacht kwam hij weer 2x. Maar hij heeft gisteren ook zijn inentingen weer gehad en daar een beetje koorts van gekregen.
Nu maar kijken hoe het vannacht gaat.
Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan