Bijna dreumes, voedingstips

<p>Hoi medemama's!</p><p>Onze kleine wordt over 2 weken 1 jaar. Nu drinkt hij sowieso nog 2 flessen, soms 3 en ik weet niet zo goed wat een goed, fijn schema voor hem is.</p><p>Nu is het ongeveer zo:</p><p>600/700 180+6 melk</p><p>900/930 fruit + thee</p><p>1200 2 broodjes + sap/water (drinkt hij niet goed)</p><p>1330 soms 180+6 melk</p><p>1530 fruit/koekje + thee/water/sap</p><p>1700 warm eten</p><p>1830 papfles</p><p>Het gemakkelijkste is om sowieso de middagfles helemaal te skippen, dus dat gaan we ook doen.. Maar hoe verder qua voeden en afbouwen etc.?</p><p>Alvast bedankt voor de reacties, Myrthe</p>
 
Hoi, je schema lijkt aardig op dat van ons. Volgens cb prima schema. Ik probeer ook wat naar onszelf te kijken, dus wat wij krijgen krijgt ons zoontje in kleinere hoeveelheid: 
8:00 1 boterham + 170ml thee
12:00 1 boterham + 170ml gewone melk (zoontje is net 1 jaar)
14:00 wat slokjes water
16:00 fruit + 170ml thee
18:00 warm eten
18:30 wat slokjes water
20:00 170ml gewone melk
 
Ik mocht van het cb nog wel 1 melkfles minder geven als ons zoontje een toetje krijgt. Maar dat hebben we eigenlijk nooit, behalve bij opa en oma. Maar wie weet gaan we op termijn de melkfles savonds vervangen door thee. 
 
Mijn dochter wordt komende week 1 en ik zit ook een beetje te dubben over het eetschema. Ze krijgt nu al heel lang:
7.00 uur 210 cc pap
9.00 uur fruit + water
12.00 uur 1 bth
13.00 uur 180 cc opvolgmelk
16.00 koekje/fruit/rozijntjes oid + water
17.00 groentehap + kwark (soms)
18.30 210 cc pap
 
Ze heeft veel zin in al haar eten en drinken en ik heb nog niet het gevoel dat ze iets kan missen. Maar ik ga binnenkort proberen om de middagfles sowieso te vervangen voor ‘gewone’ melk of thee. Ben benieuwd!
 
Hoi!
Meer met hetzelfde 'probleem' dus.. Wij zijn vandaag begonnen met het stoppen van de middag fles.. gaat tot nu toe goed.. We gaan dan eerst verder gewoon zo door denk ik en dan zien we wel.. Onze zoon houdt ook nog wel van zijn eten :)
Dankjulliewel!
 
 
Mijn schema komt ook aardig overeen met die van jullie!
wat ik mij nou afvraag.. wat zijn jullie redenen om van poedermelk (in mijn geval Hipp) over te stappen op gewone melk?. Ik heb heel veel docu's gezien en er veel over gelezen en ze beweren allemaal dat gewone melk eigenlijk helemaal niet zo goed is voor de kleine.
dus ik zit aardig in dubio! ben daarom benieuwd naar jullie redenen.
 
 
Terug
Bovenaan