Bijna dreumes

<p>Onze dochter word bijna 1 jaar. Heb al eerder een topic geopend in het baby forum. Dochter eet vooral potjes en we proberen met de pot mee te laten eten. Aardappeltjes, vlees/vega gaat wel. Broccoli en bloemkool ook. De rest vind ze niet zo lekker of wilt ze niet hebben.Wij zijn niet zo van het koken en erg makkelijk dus vind het heel lastig te bedenken welke maaltijden ik nu kan uitproberen of ze het lekker vind. Fruit stukjes gaat ook moeizaam, eigenlijk alleen banaan. Brood en crackers eet ze wel goed. Hoe nu het beste laten wennen aan ander eten?</p>
 
tja er is maar één manier om je kindje te laten wennen aan (ander) eten en dat is simpelweg door het haar te geven! En dan nog moet je haar vaak dingen meerdere keren voorschotelen om haar echt aan iets nieuws te laten wennen. Verder heb ik nog andere 'inkopper '-tips: samen aan tafel eten, maak er een gezellig moment van, eet lekker met je kindje mee en enjoy the ride! succes!
 
Wat we nu doen is idd samen eten. Dan krijgt ze eten op haar eigen bordje en was ons bord. Er gaat meer op de grond dan dat er gegeten word, zeker van groente. Dan krijgt ze vaak toch nog een half potje en een beetje yoghurt oid. 
 
Kookboek zal ik naar kijken, dank! Verzinnen wat we eten vind ik lastig. Ik heb een aantal standaard gerechten: aardappeltjes met salade, pasta met saus, risotto, burrito's, groente met aardappels, roerbak met rijst etc maar is meer losse groente en aardappel/rijst en dan pikt ze alles uit haar mond.
 
Ik ben toevallig van de week een groepsapp gestart over vaste voeding, als je het leuk vindt kun je deelnemen via deze link: https://chat.whatsapp.com/HgwVCvYFFpkAO9kiFnA4z1
 
Dan moet je voor haar gewoon gekookte aardappels en gekookte groente doen als jullie zelf wat anders eten. En dat dan met de mixer prakken. Of met vork heel goed prakken.
 
Terug
Bovenaan