bijna een jaar bezig

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben bijna 25 en a.s dinsdag zijn mijn vriend en ik precies een jaar bezig om zwanger te worden. Maar het is dus nog niet gelukt. Zoals jullie wel zullen begrijpen wordt het er niet leuker op elke maand. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de eerste paar keer ik een heel lange cyclus had, maar de afgelopen maanden heb ik een cyclus van rond de 30 dagen, wat dus netjes is. We hebben besloten om nu te gaan tempen en het nog een paar maanden aan te kijken, daarna naar de HA. Maar eigenlijk vind ik het el eng om die stap te zetten. Het is natuurlijk mogelijk dat je geen leuk nieuws krijgt. Maar we proberen nu nog even positief te blijven en er vanuit gaan dat het allemaal op de natuurlijke manier nog wel gaat lukken. Zijn er meer meiden vanmijn leeftijd die ook ongeveer een jaar bezig zijn?
Lies

Hey Lies.

Ik ben geen 25 maar 33 en wij zijn nu 14 maanden bezig voor een tweede kindje.
We hebben er 1,5 jaar over gedaan om zwanger te worden van onze dochter en zijn uiteidelijk spontaan zwanger geworden.
Het is idd goed om je temp. 3 maanden bij te houden, hier vragen ze n.l. als eerste om bij de dr. en je man moet waarschijnlijk zijn zaad laten controleren.
Niet meteen van het ergste uitgaan hoor, het kan best zijn dat jullie het net op de verkeerde dagen doen. Tis tenslotten een questie van goed geluk......haha zeg ik dan.
Ik ben daar nu ook erg onzeker over hoor en ben vorrige week naar de dr. geweest.
Temp.lijsten mee genomen en mijn man zijn sperma word nagekeken. Morgen de uitslag. Waarschijnlijk moeten we een afspraak maken bij de gyn. Ik heb n.l. een onregelmatige/korte cyclus en een late eisprong.
In ieder geval wens ik je veel succes met het zwanger worden en ik hoop voor jullie dat de doktersbezoek helemaal niet nodig is.

Groeten van Miena.

hoi,
ik ben ook iets ouder, nl 28, maar wij zijn vanaf vorig jaar februari bezig. We zitten nu dus in ronde 15. In ronde 9 was het raak, maar dat werd helaas een miskraam. Op zich weet ik dus dat ik zwanger kan worden, maar blijf toch ook iets hebben van: wat als dat nou een toevalstreffer was?
Ik ben nu in mijn 3e maand met temperaturen en wil hierna graag naar de dokter. Die stuurt je toch voor 6 maanden terug als ze bij de 1e onderzoeken niks vinden.
Ik merk ook dat ik het steeds minder leuk vind. Vorige maand was ik veel op dit forum te vinden en schreeft ik in een leuk topic, meiden die rond de zelfde datum NOD hadden. Dit maakte echter ook dat ik er heel veel mee bezig was. Toen ik WEER ogni werd, ben ik spontaan gestopt met reageren. Ik was het even helemaal zat. Keek ook weinig op het forum. Nu moet ik over 1 week weer ogni worden en ik merk dat ik hier weer steeds vaker lees en nu dus ook weer reageer. Helaas lukt het me niet om het los te laten.   Ik wil jullie in ieder geval succes wensen, ooit zal het toch moeten lukken?

groet,
Patricia

Hoi Lies,

Ik ben ook 25, bijna 26 en in juni zijn wij een jaar bezig.... Ik merk nu dat ik het er wel wat moeilijker mee krijg. Ben nu ook zo'n drie maanden aan het temperaturen. Ik heb er nog weinig inzicht in, het schommelt nogal.
De komende maand laat ik het allemaal voor wat het is omdat we dan ook 8 dagen op vakantie gaan naar een warm land. Ik heb geen zin om de hele reutemeut mee te nemen en bovendien weet ik ook niet wat het warme weer voor invloed op de temperatuur heeft.
Mijn man en ik hebben besloten om als we begin juni nog niet zwanger zijn naar de huisarts te gaan..
Wel lastig he als het wat langer gaat duren. Heb je een regelmatige cylus?
Ik had altijd een regelmatige cyclus maar na ronde 7 was ik ineens ipv 35 dagen, al na 30 dgn. ongesteld ik had ook last van allerlei kwaaltjes van te voren, veel erger dan anders. Hele pijnlijke borsten. Voor mijn gevoel is het een hele vroege miskraam geweest. Ik heb dit gevoel de laaste twee cyclussen ook niet weer gehad. Ik zit nu de laatste twee keer op 33 dagen.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Veel succes gewenst en sterkte!
Liefs truus

Hoi Lies,

Ook hier een wat "oudere" meid van 30....  We zijn nu ruim een jaar bezig, momenteel in ronde 13. Ook wij hebben al een zoon van bijna 20 maanden. Voor die zwangerschap ook naar de gyn. geweest omdat het zolang duurde. Alles bleek goed te zijn, bij mij en mijn man. Een paar maanden later waren we zwanger! Misschien dan toch de stress en zorgen over het feit dat er iets niet goed zit? Ik weet het niet....
Nu alweer zolang bezig en 7 mei ga ik toch weer naar de gyn. Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen en al een gezonde zoon en dat wordt door mijn ha vreemd gevonden. Mmmmm.....wat ik daar van moet denken, het maakt je zo onzeker.
Ik vind het juist helemaal niet eng om naar de gyn. te gaan. Daar zit ik waarschijnlijk op mijn plek. Als alles oke is, dan gaan we er gewoon mee verder. Zo niet.....dan weten we dat ook en kunnen we samen kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik ga er nog steeds vanuit dat er dan nog opties genoeg zijn! Hoe dan ook, voor mij geldt: wat de uitslag ook mogen zijn: ik zit daar op de goede plek!

Je moet die keus zelf maken, ga pas als het goed voelt!

Heel veel sterkte en succes!

Ginger
mama van Thijs
ronde 13

He meiden,

Ik ben 25 en mn vriend 27 en ook wij zijn bijna een jaar bezig. Als ik dit weekend ongi wordt gaan we maand 12 in .

Wij hebben besloten volgende week naar de dokter te gaan. Ik heb al 2 maanden getempt en kan er een duidelijk eisprong uit opmaken. Mn vriendje is al getest en alles is pico bello in orde met hem. Ik ben heel erg bang dat er iest mis is met mij. Ben erg onregelmatig...alles van 29 tm 46 dagen en mn eerste dag ongi kan ik echt helemaal NIETS!! Lig de hele dag echt te huilen op mn bed van de pijn en dat met 2 paracetamols. Ben dus een beetje bang dat ik misschien endotemitrose (of hoe je dat ook schrijft haha) heb. Dat zijn namelijk wel symptonen. Ondraagbare pijn en onregelmatig.

Ik vind het wel een hele stap en zie er ook erg tegen op. Maar ja...ik wil nu gewoon weten of er iets mis is en als er iets mis is kan er waarschijnlijk wat gedaan worden en als alles ok is zal dat een hele last van onze schouders zijn. En dat bevorderd het zwanger worden wel denk ik.

Misschien kunnen we elkaar een beetje steunen hier en elkaar moed inpraten om nu ook echt de stap te maken. Ik bedoel als er iets mis is kun je dan altijd nog beslissen of je de mmm inwilt of niet...toch meiden??

Kom op!!! Positief blijven bekijken. Praat er nu wel makkelijk over he..maar als ik dit weekend ongi wordt zit ik vast weer te janken....

Knuf

Hoi allemaal en natuurlijk voornamelijk Lies,

Ikzelf ben bijna 29 (volgende maand) en mijn vriend is 28.. Wij zijn nu 15 maanden bezig en hebben volgende week de 2de afspraak met de HA voor een verwijskaart naar de gyni.. Mijn vriend is al getest en die kan met zijn zwemmers goud halen op het koningsnummer dus daar ligt het niet aan..

Ben dus ook al heel erg bang dat het ontzettend mis is met mij maar ja ze kunnen zoveel in het ziekenhuis dat ik pas hoop opgeef als de doktoren daar zeggen dat het niet mogelijk is..

Voor nu afwachten maar..
Ik heb overigens ook 4 maanden getempt maar omdat ik onregelmatig werk is dat geen houvast.. Succes en laat wat van je horen als je een afspraak heb met de HA..

Grz Phoebe

hoi,
wij zijn sinds februari vorig jaar bezig. inmiddels bij de ha langsgeweest en ook al een keer bij de gyn. volgende week uitslag van de eerste onderzoeken.
ik vond het wel prettig om naar de gyn te gaan omdat je dan meteen weet waar je aan toe bent.
ik haal maar positieve energie uit verhalen dat soms na 1,5 of 2 jaar spontaan zwnager worden ook kan, dus wie weet
groet
boekie

Terug
Bovenaan