Bijna flauwgevallen door lage bloeddruk

Ik ben 25 weken zwanger en gisteren op werk bijna flauwgevallen door lage bloeddruk. Vk gebeld, die zei dat dit nog een paar dagen kan duren, omdat bloedvaten zich hebben voorbereid op 2 liter extra bloed, maar het bloed is er nog niet. Mag ook even geen auto rijden voor de zekerheid.

Nu zou ik vandaag met de auto naar een festival gaan, waar ik al een half jaar naar uitkijk. Dat gaat dus niet, heb ik geaccepteerd. Mijn vriend gaat ook. Hij houdt er wel rekening mee dat hij misschien thuis gaat blijven voor mij, maar zou wel erg graag gaan. Hij stelde aan me voor om een vriendin uit te nodigen, omdat ik nu liever niet alleen ben.

Om eerlijk te zijn, heb ik het liefst dat hij thuis blijft. Ik voel me zo kwetsbaar. Aan de andere kant gun ik hem ook een leuk weekend en doet hij al zo veel voor mij.

Wat zouden jullie doen?
 
Ik? Ik zou hem sowieso wel laten gaan. En als het mij betrof zou ik zelf ook gewoon gaan, en dan daar rustig aan doen
Ik zou hem niet thuis houden. Hij gaat ongetwijfeld chagrijnig zijn. Snap zijn idee van een vriendin uitnodigen heel goed als jij liever niet alleen bent. Maar het is niet iets levensbedreigend, een lage bloeddruk. Voor jou vervelend en geschrokken na gisteren, dat wel (en ja ervaringsdeskundige hier met een bloeddruk toen van 89/45…)
 
Ik nam op de ergste momenten 3 dropjes. Nooit meer dan 10 per dag. Daar gaat de bloeddruk kunstmatig van omhoog. Maar een lage bloeddruk is heel goed voor de baby, dus medisch verantwoord is het niet.
De slechtste momenten van de dag bleken later, na de geboorte, de momenten waarop de baby wakker werd, en dus meer energie verbruikt.
Je verbruikt nu met zijn tweeën jouw energie. Met een lage bloeddruk kan de baby jouw voedingstoffen beter absorberen. Maar ja, maakt je eigen leven niet makkelijker.

Wat het beste is voor je relatie kan je helaas alleen achteraf zeker weten.
 
Gewoon gaan als je goed voelt. Je verloskundige zei dat je beter niet kon autorijden, niet dat je bedrust hebt.

Je weet het nu en je doet het rustig aan.
-Is er mogelijkheid om lekker te zitten aan de rand van het concert?
-Vind je het niet erg om af en toe alleen te zitten, als je vriendengroep even doorloopt?
-Of zijn ze van nature attent en blijft er altijd 1tje bij je?
-Genoeg drinken, beetje dextro, beetje drop mee.

-Langzaam opstaan na lang zitten.
-Niet te lang achter elkaar stilstaan, maar je kuitspieren blijven bewegen om je bloed te blijven doorpompen.
 
Gewoon met je vriend gaan, hij laten rijden. Vermijd grote drukte. Dextro zou ik niet doen. Dat geeft je bloedsuikerspiegel een enorme boost maar is ook snel uitgewerkt. Regelmatig drinken en eten. Enjoy!
 
Terug
Bovenaan