Bijna flauwgevallen

Ik ben gisteren bijna flauwgevallen. Ik kon nog net op tijd gaan zitten, werd helemaal zwart voor m'n ogen. Ik kon nog net iemand roepen die chocola voor mij heeft geregeld. Daarna ging het wel wat beter. Volgens de VK ligt het aan mijn lage bloeddruk. Dat kan voorkomen in het 2e trimester van de zwangerschap (waar ik net 1 dag in zit, dus begint al goed!). Het enige dat ik eraan kan doen is veel zoute drop en cup-a-soup eten, lekkerrrr. Hopelijk krijg ik het niet weer, vooral eng omdat je niet weet of je het wel op tijd aan voelt komen. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?

Liefs, Noukie

Ik had het laatst onder de douche, klamme zweet brak me uit. Maar ik voel het altijd aankomen (hoor dan ook een bepaalde piep in mijn oor) dus als het gebeurt, kan ik bijna altijd nog op tijd gaan zitten en even iemand roepen. Maar deze laatste keer was bij mij waarschijnlijk door te warm douchen (te weinig zuurstof in de badkamer zeg maar).
Sterkte ermee!

Ja ik heb het ook, al sinds week 7. Toen ook gelijk het advies van de zoute drop en bouillon gehad. Ik ben al een paar keer bijna flauwgevallen, met hyperventilatie erbij. Je moet echt rustig aan doen Noukie, langzaam opstaan, altijd dropje bij de hand hebben, blijven bewegen, niet te lang in je bed liggen etc etc. En idd...te warme douche ( damp etc) is ook niet goed.

Tipje om het aan te voelen komen: je kan tintelingen in je handen voelen en je ogen gaan een beetje knijpen. Dan moet je gelijk zitten, al is het midden op straat, doe ik ook, schaam me kapot. Maarja. Het gaat nu wel weer wat beter.

Heel veel sterkte, hopelijk gaat het met dropjes beter.

heyhey
dat is iid heel erg vervelend!
ik heb het in mijn 7e week 1x gehad..
was s'ochtens vroeg, mijn brood aan het smeren en voelde me in 1x niet goed, meende dat ik moest overgeven dus snel naar de wc gegaan en daar op de grond gezeten.. daar begon ik als een gek te zweten en werd zwart voor mijn ogen, duurde een paar min en toen ik me weer een beetje normaal voelde, heb ik maar een banaan gegeten en toen was het helemaal weg..
verder gelukkig geen last meer van gehad!!
maar is wel best eng als je dat gebeurd..
veel succes

Hey Noukie,

Ik heb er ook last van gehad, een te lage bloeddruk. Dus heb me gestort op de chippies, droppies, patat en alle zoute dingetjes. Heerlijk.
Kreeg nog een tip van de VK, eerst eten en daarna douchen. En idd niet te heet douchen, niet te snel opstaan e.d.
Dus beetje opletten wat je doet.
Sterkte ermee..........

he wat vervelend, hoop dat het snel overgaat en dat je het nu in de hand hebt door opkikkertjes of dropjes
ik ken het wel hoor. idd oppassen met te snel opstaan, warm douchen en weinig eten

succes

Ben op gisteravond na 3 dagen niet op het forum geweest, maar toevallig ben ik gisterochtend ook onderuit gegaan. Was bezig met spulletjes verplaatsen in huis want we zijn al lekker aan het passen en meten om te kijken hoe alles komt te staan. Ineens helemaal duizelig, heb ik wel vaker als ik bijv. van de bank opsta, en zwart voor m'n ogen. Kon nog net op een stoel gaan zitten en ben voor de zekerheid met m'n hoofd en armen op tafel gaan liggen voor het geval ik straks zou vallen. Is gelukkig niet gebeurd, maar het lampje was boven wel even kort uit. Enorm geschrokken, want zoiets heb ik niet eerder gehad. Daarna ook weer enorm vermoeid geweest de rest van de dag. Mijn ouders hebben een bloeddrukmeter die de huisartsen ook hebben, die nemen ze vanmiddag mee. Even aanzien...

Terug
Bovenaan