Bijna flauwvallen?

Hallo dames,
Deze week ben ik al bijna drie x flauw gevallen. Ik voel het gelukkig ruim optijd aankomen dus kan optijd actie ondernemen. Mijn bloeddruk is wel wat aan de lage kant 90/60 maar niet zo laag dat ik er bij moet gaan liggen. Ik eet goed en drink goed.. weet niet zo goed waar het aan ligt en voel me toch een beetje machteloos, komt iedere keer toch onverwachts...Heeft iemand tips? of dit ook meegemaakt?

He!

Ik heb er geen ervaring mee echt met flauwvallen.
Wel heb ik last van duizeligheid en zwarte vlekken voor mijn ogen en trillen.
Wel het gevoel van flauwvallen.
Bij mij is het dan een geval van te lage suikerspiegel.
Een paar dextro's en wat eten dan gaat het weer.
Misschien je bloed even laten prikken hopelijk komt er iets uit?!
Sterkte!!
Groetjes

ik heb het 1x gehad in mijn zwangerschap bij mijn oudste zoon. gewoon van beroerdheid en het de hele zwangerschap gehouden door te lage suiker en te lage bloeddruk.
was echt hopeloos heb daar zon angst aan overgehouden durfde echt nergensmeer naar toe.. gelukkig laatste 2 zwangerschappen niet meer gehad en nu ook nog niet (ff afkloppen).
heb wel dat ik heel bewust moet eten anders word ik nog wel naar..
rot voor je!! tis echt niet niks! sterkte ermee

ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad, toen zei de verloskundige dat ik drop kon meenemen en als ik het dan aan voelde komen even een paar dropjes moest nemen. Werkte bij mij goed.

Succes.
groetjes Dominique

ja voor de eerste keer meegemaakt.. Stond in een winkel!! genant! ;-) mahja niets aan te doen..bedankt voor de tips!
over paar weken word mn bloeddruk ect getest...
fijne zwangerschap all!!

De vorige zwangerschap heb ik veel last gehad van mn bloeddruk, die is niet constand laag maar kan ineens gigantisch kelderen. Ik was toen echt verslaaft aan drop en cup-a-soup. Heeft allemaal niet geholpen, ik slik nu om de dag nog een pilletje ijzer maar ik voel me nu half zo beroerd als toen.

Klinkt stom maar meer met de benen omhoog zitten, niet te snel opstaan, knielen, bukken en weer omhoog, traplopen en dergelijke, pas je tempo wat aan. Je wordt nog niet gehinderd door een dikke buik en dat is in dit geval meer een nadeel dan een voordeel want dan ga je snel te ver.

ik herken t wel. heb t bij al mn zwangerschappen gehad (en nu dus weer)

zoute drop is de oplossing!
gewoon die goedkope van de appie euroshopper voldoen goed.
als je t voel aankomen neem je een dropje (ga vanaf nu dus nooit emer de deur uit zonder een dropje in je zak!) , ga even rustig zitten en na een paar minuten gaat het weer beter.

nog een paar tips voor als je het voel aankomen:

ga altijd zitten (waar je ook bent, als je maar niet in gevaar bent zoals op een drukke weg)
neem t dropje
gaat t nog niet goed of wordt het erger, ga dan liggen!!!!! plat op je rug.
zo kan je ademhaling rustig worden (flauwvallen heeft niet alleen te maken met je suiker of bloeddruk maar ook met de zuurstof die te weinig in je hersenen komt) en je kan jezelf niet verwonden (als je sta en je valt flauw val je op de grond, dit voorkom je dus door van te voren al te gaan liggen)

ik heb al een aantal keren midden in een winkel gezeten! zweet breekt me op dat moment uit en hoor alles suisen. blijf het eng vinden omdat ik nu wel al 2 kinderen heb, waar ik op dat moment even niet op kan letten.
mijn oudste dochter (3,5 jaar) is nu zo "getraind"
dat ze naast me moet komen zitten als ik zeg dat ik me niet lekker voel. ze moet dan gaan zitten en blijven zitten totdat ik zeg dat het weer gaat.
ik voel haar wel naast me zitten, meestal pak ik haar handje vast. ik kan op dat moment alleen heel slecht zien en amper praten.
meestal duurt het maar een paar minuten en dan ben ik er weer vanaf en kunnen we weer verder winkelen of wat we ook aan t doen waren :D

liefs, do

Terug
Bovenaan