Bijna gefrustreerd....

A

Anoniem

Guest
Heey meiden,

Ik zou er bijna gefrustreerd van raken. Het is dat ik een drukke en ontzettend leuke baan heb maar anders...........

We zijn nu bijna 2 jaar bezig om zwanger te raken. In januari van dit jaar is dit ook gelukt alleen eindigde het na 8 weken in een MK. Ik ben al bij de gyno geweest en alles is in orde. Mijn man heeft ook 3 kinderen uit een eerder huwelijk dus ook daar zie ik geen problemen in.

Het lijkt wel of iedereen een dikke buik heeft of achter de kinderwagen loopt BEHALVE IK!!! En ook gister WEER ongi geworden. Zo langzamerhand begin ik aan alles te twijfelen. Doen we het wel op het goede moment, word ik niet te oud (ben nu 31), is mijn man niet te oud (is nu 42). Zal ook wel met mijn hormonen te maken hebben maar ik zit er nu ff doorheen. Vind het allemaal oneerlijk, bah, bah, bah!

Moest dit ff kwijt.... Herkennen jullie jezelf hierin? Misschien kunnen we ons "leed" samen delen!!

xxxxx
Camel

Hoi Camel,
Ik ben het helemaal met je eens... het lijkt wel een leuk virus, dat mij even niet overkomt. Eigenlijk mag ik niet zo klagen hoor, na de 1e echte poging was het in maart raak, maar kregen wij jammer genoeg ook na 9 weken op de echo te zien dat het vruchtzakje leeg was...
Vervolgens een hele drukke maand met allemaal leuke (maar te veel) activiteiten gehad en nu een maand aan het piekeren, twijfelen, denken, zielig zijn, opbeuren, huilen, zeggen dat het goed gaat, enz.
Nou, het voelt echt wel weer wat beter, maar ja, gisteren weer de RD en dat is toch jammer he! Over 2 weken maar weer klussen voor ronde 3.
Wij zijn dus nog niet zo lang bezig als jullie, maar het krijgen van de miskraam... ik herken je verhaal helemaal. Overal om me heen is/gebeurd het; zwanger zijn.
Hopelijk zijn wij ook snel weer besmet!
Liefs
Maud

Hi Camel,
Ik kan me (nog) niet herkennen, want wij komen nu in de onze 3e ronde. Ik moet nu waarschijnlijk 3-6 maanden stoppen met proberen ivm antibiotica voor steeds terugkerende blaasontstekingen.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je enorm baalt. Al die dikke buiken, vrienden/kennissen om je heen die maar vrolijk vertellen dat ze zwanger zijn en ook mensen op dit forum die in 1 ronde zwanger blijken! Heel leuk natuurlijk voor al die mensen, maar wanneer jij zo lang al bezig bent en al die maanden een teleurstelling hebt gehad...

Is het mogelijk dat je een combinatie-test aanvraagt bij je Gyn. Ik weet niet of de naam klopt die noemde, maar het schijnt dat je kan testen of jij en je man biologisch wel matchen. Vrienden van ons hadden als individu geen problemen maar bleken in combinatie niet samen te gaan. Ze is nu wel zwanger hoor, maar ze hebben buiten de baarmoeder moeten bevruchten (IVF). Na het terugplaatsen (de 1e keer al) van twee bevruchte eicellen zijn beide eicellen goed ingenesteld!

Sommige eicel en zaadcel-combinaties moeten even geholpen worden buiten het lichaam, bij terugplaatsen is de slagingskans heel groot want daar lag het probleem ook niet.

Hopelijk raak je snel (op wat voor manier dan ook) zwanger en mag je mij jaloers maken hier op het forum!

Lfs, Nicky

Hoi meiden,
Goh, daar heb ik nog nooit van gehoord Nicky. Maar het klinkt niet eh... vreemd zeg maar. Misschien een optie voor jou Camel?
Succes,
Liefs Maud

Oh Nicky...
Jij natuurlijk ook heel veel succes met het zwanger worden wanneer het weer mag!
Toi toi toi
Maud

hoi meisies

een samenlevingstest heet dat. dan word jou baarmoeder vocht n zijn sperma gematched. sommige vrouwen doden alle sperma cellen van hun partner omdat de zuurgraad te hoog is.
(ik ben bang dat dat bij mij ook zo is) heb hem nog niet gedaan maar als ik wil kan het. we zijn allebij als getest namelijk.

succes ermee
liefs es

Hoi Camel,

Ik kan mij heel goed voorstellen hoe je je voelt dat had ik namelijk destijds ook. Ik heb in september 2005 een miskraam gehad en ben toen gecuretteerd ik was toen 33 jaar, na de miskraam ben ik ovulatietesten gaan gebruiken om te kijken of ik uberhaupt een eisprong had en dat was gelukkig het geval maar mijn cyclus was na de miskraam heel onregelmatig geworden vandaar. Inmiddels heb ik een zoon van alweer 8 maanden oud dus ik weet niet of leeftijd een rol speelt, er zijn zo veel jonge meiden die niet zwanger raken als oudere dames die wel zwanger raken zonder hulp. Ik was zelf beide keren vrij vlot zwanger maar misschien kun je beginnen met ovulatietesten en anders zou ik om een verwijzing vragen misschien kan de gynaecoloog je verder onderzoeken wat er evt. niet in orde kan zijn. Tis moeilijk maar focus niet te veel op een zwangerschap want dan wil het helemaal niet lukken, ga lekker op vakantie of ga wat leuks doen in je vruchtbare periodes dan beland je met minder spanning in bed (zo van we moeten weer) en ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat het binnen no-time raak is  maarre misschien eerst ff langs de gyn dat neemt een stuk onzekerheid weg!

Groetjes en suc6 met klussen!

He Camel,

Vind jouw verhaal ook heel herkenbaar. Ben net 30 geworden en al een jaar bezig met zwanger worden. Het is 1 keer gelukt, maar na 6 weken werd het een miskraam. Nu gebeurt er al een half jaar niets meer. Ik raak er ook steeds meer door geobsedeerd en vind het tegenwoordig niet eens meer leuk zwangere vrouwen en babies te zien. Ik word er verdrietig van. Maar ja, ondertussen wordt iedereen in mijn omgeving maar zwanger. Zelfs een van mijn beste vriendinnen. Ik word er dus continue mee geconfronteerd. Jij hebt al onderzoeken gehad en het zou dus moeten lukken. Helemaal frustrerend dat er dan toch niets gebeurt. Ik ga eerst eens op vakantie en daarna maar eens aan de slag met ovulatietesten. Temperaturen heb ik al een half jaar gedaan.
Blijkbaar duurt het bij sommige vrouwen gewoon meerdere jaren voordat het raak is. We zijn nog lang geen 40, dus we hebben nog even de tijd!!! Hoe moeilijk het ook is blijf erin geloven, maar ga vooral ook andere leuke dingen doen in je leven. Mijn moeder heeft er 7 jaar over gedaan mij te krijgen. Toen ze het op had gegeven, kwam ik! Sterkte!! Liefs Poek

Terug
Bovenaan