bijna ivf

Hoi

Een tijdje geleden was ik hier actief op het forum, bijna alle andere meiden zijn inmiddels zwanger geworden die er toen ook op zaten, maar ja ik dus nog niet.

Voor degene die mij niet kennen, ik ben wendy 31 heb een dochtertje van 3 jaar en 4 maanden ben inmiddels al 2 jaar en 4 mnd bezig voor ons tweede wondertje, maar het wil nog neit zo vlotten.
Na 1 jaar ben ik naar huisarts gestapt, en nu ben ik al 1 jaar en 4 mnd in behandeling bij gyn, ik ben elke cyclus naar gyn geweest om te kijken wanneer mn ei is, heb hsg gehad en ook een kijkoperatie, alles is goed, bij mn man is alles meer dan goed, maar de combi wil nu niet lukken. Ben vanaf jan eerst 3 mnd aan clomid geweest en toen 2 mnd perugon en nu weer clomid, ben nu in afwachting wanneer iui5 is. En gelukkig hoorde ik gisteren dat er geen wachtlijst is voor ivf en ik al een intake kan doen nog voordat iui6 plaatsvind. Gyn vind het nu toch ook erg lang duren, zeker omdat ons dochterjte in ronde 2 raak was, dat is het frustrerende, maar ik ben er gelukkig heel neutraal onder en laat alles op me af komen, en heb dat ook tegen gyn gezegd, en zeker dat ik naar de ivf uitkijk, heb het idee dat ik daarmee verder kom ipv met iui.
Dus om verhaal kort te maken ben superblij dat ik bijna mag gaan beginnen met ivf, niet dat ik zeg dat het daarmee meteen raak is, maar heb er wel meer vertrouwen in.

Succes allemaal, en ik hoop dat we snel zwanger mogen worden.

Gr WEndy

Hoi Wendy,
Het klinkt me bekend in de oren. Ik had ook meer vertrouwen in IVF dan in IUI en dat is dan gebleken, het resultaat ligt hier heerlijk bij me...
Veel succes, laat het over je heenkomen. Het is een zware behandeling, zonder garanties, maar het is zeker te doen.

Esk (op 16 juni bevallen van zoon Thomas)

Hoi Wendy,
Wat een bekend verhaal: van de eerste zwanger in 2 maanden...en daarna niets meer.
Zo ging het bij mij ook. Wij zijn in juli 1,5 jaar bezig maar helaas ook nog niet zwanger.
In maart bij gyn geweest en ook bloed en zaad onderzoek en HSG. OOk bij ons kwam er niets uit. Mogen in september weer terug, dan waarschijnlijk beginnen aan IUI.

Ik ben nu 2 keer bij de acupunctuur arts geweest. Hopelijk helpt dat nog een beetje mee. Van haar moest ik een temperatuur lijst bij houden, maar dat vond ik niet echt een duidelijk plaatje. De lijn ging van hoog naar laag en weer terug.Niet echt een duidelijke piek dus. Heb ik in ieder geval wat aan de gyn te laten zien dus. (ik hoop natuurlijk wel dat ik voor die tijd nog zelf zwanger word).

Waarom had jij niet veel vertrouwen in de IUI behandelingen?
Ik vind het wel knap dat je er zo rustig onder blijft dat het niet lukt. Ook al weet ik ook wel dat het niets helpt om te stressen, maar toch merk ik dat dat mij regelmatig overvalt.

Veel sterkte met de laatste 2 IUI behandelingen. En ik hoop echt voor je dat de IVF niet meer nodig zal zijn.
liefs Fleur

Hoi Wendy,

Net als bij jou en Fleur ook bij mij erg herkenbaar.
Ik ben 33 jaar en we hebben een dochtertje van net 3. Bij ons was het binnen een half jaar raak terwijl het eigenlijk in eerste instantie een lastig verhaal zou worden gezien de zaadkwaliteit van mijn vriend. Op het moment dat we te horen kregen dat we toch nog maar een jaartje moesten proberen was ik zwanger! Nu zijn we inmiddels dik 1.5 jaar verder en ook bij ons wil het niet lukken. Alle onderzoeken hebben ook wij achter de rug en het zou moeten kunnen..... Wel is er bij mij een holte ontstaan in de baarmoeder na de Keizersnede. Nu kan dit misschien een oorzaak zijn van het uitblijven van een tweede zwangerschap... Morgen wordt ik terug gebeld of dat ik mee kan doen aan een onderzoek van het sluiten van deze holte en anders beginnen we binnenkort met IUI.....

Ik het zelf veel last gehad het afgelopen jaar van het feit dat ons dochtertje steeds ouder wordt. We hadden namelijk zelf voor ogen dat een leeftijdsverschil van 3 - 3.5 jaar wel leuk zou zijn. Ik moet zeggen dat ik sinds vorige week (toen ze drie werd) een enorme rust over me heen heb gekregen. Wat we wilde is niet gelukt en dat kunnen we ook niet meer veranderen, nu is alles nog mooi mee genomen.

Wendy, wie weet gaat het nog lukken met IUI (dat zou mooi zijn) en anders heel veel succes met jullie IVF!

Liefs Moeska

Hoi,

hier ook weer een bekend verhaal: Binnen no-time zwanger van de eerste en nu na 2,5 jaar nog steeds geen broertje of zusje.....
Ik ben nu niet toe aan IVF maar i kwens je heel veel succes!!!

Groetjes Janne

Hoi,

hier ook weer een bekend verhaal: Binnen no-time zwanger van de eerste en nu na 2,5 jaar nog steeds geen broertje of zusje.....
Ik ben nu niet toe aan IVF maar i kwens je heel veel succes!!!

Groetjes Janne

Lieve Wendy,

Ben van de oude garde die inmiddels zwanger is, maar ben je niet vergeten. Een paar keer per maand zoek ik hier de berichtjes door om te kijken of jij goed nieuws hebt. Helaas tot nu toe nog niet. Ik hoop echt dat IVF je, net als Esk, zwanger maakt. Of liever nog de laatste IUI!

Vorig jaar zomer zaten we in het zelfde schuitje en wenste ik je een fijne vakantie waarin je alles even los kon laten. Ik hoop dat dat dit jaar weer lukt/ gelukt is. Want het is zo vermoeidend waar jij doorheen moet.

Sterkte meid, en ik blijf checken op goed bericht!!!
Wenser

he wendy

ik ben er ook een vd ouwe ploeg.maar zal me voor de andere meiden voor stellen.
Ik ben 36 jr en heb een dochtertje van 3 jr 3mnd. Deze kwam spontaan na 2jr bezig zijn geweest en een kijkoperatie waar ze nikks hadden gevonden maar erna wel binnen een mnd zwanger. Ze was bijna 1jrt toen zijn we begonnen voor een 2. dus ook al een tijdje bezig. Nu net jijn 3e iui gehad en wordt ws in mijn vakantie ongi, als het tegen zit..
Als het wel zo is moeten we op gesprek komen om te kijken hoe en wat verder. Maar ze weten ook bij ons geen oorzaak want alles is goed.
ik slik ook clomid maar een halve teblet want op 2 en 1 tablet reageeer ik erg heftig.vaak meer dan 4 eitjes. en nu met dat halfje 2a3 eitjes en dat is oke.

ik wens je heel veel sterkte en hopleijk kunnen we guw goed bericht lezen.

xxxx dikkedik1(natasja)

Terug
Bovenaan