Bijna.......nesteldrang

Hallo Dames,

Het komt nu allemaal wel heel dichtbij..pfff.
Vind het best wel een beetje beangstigend.
Moet echt niet denken aan de bevalling..echt ze kunnen me volgens tijdens en daarna opvegen..
Woensdag ben ik 35 weken zwanger en ik heb altijd geroepen dat ik half augustus zal bevallen, en het gevoel wordt alleen maar sterker.
Mijn buik is echt al ernorm gezakt, ik weet niet of dat dat wat betekend..?
En nou hebben we gisteren een groei echo gehad en met 31 weken ook toen bleek het gewoon een gemiddeld kindje te zijn, maar gisteren kregen we te horen dat de kleine al 2600 gram woog en waarschijnlijk uit zou komen op 8 pond!!!!
Hoofdje zat precies op koers, alleen zijn buikje en benen (dat was al vanaf het begin) waren boven gemiddeld.
Ik schrok best wel een beetje, maar ze zei dat dat ze liever dit zag dat een te licht of een te klein kindje, maar dan toch....(en eigenlijk moet ik ook niet treuren want hij of zij is in ieder geval niet ondervoet..)
En hoe langer het blijft zitten, hoe zwaarder het wordt, dussssss......

Dus nu ben ik als een dolle door het huis aan het rennen, omdat ik alles klaar wil hebben, kleertjes wil ik gewassen en gestreken hebben alles moet aan de kant...want de tijd begint te dringen..hahahha.

Herkenbaar, tips?

Hahahaha, maak je niet zoveel zorgen!!! Het komt allemaal wel goed. Mijn moeder heeft op een natuurlijke wijze een 8-ponder en een 10-ponder eruit geplopt. Als zij het kon, kun jij het zeker :D

Mijn baby weeg nu met 32 weken ook al over de 2 kg, dus dat word volgens de VK ook een flinke.

Maar heb liever een wat grote baby, dan een wat kleine! Zoalng alles maar goed is toch?

Succes met de laatste loodjes!!!! En euh.... niet teveel stressen he, het komt vanzelf allemaal helemaal goed.

Zoald mijn Yoda-lerares een goeie tip gaf: Laat de bevalling over je komen, zodra jij bang of angstig bent verkramt je lichaam en duurt de bevalling meestal NOG veel langer. Als jij je weeen goed opvangt en je goed concentreert op je buik, gaat het sneller

Liefs

Ik denk dat iedereen er meer mee bezig is nu de bevalling nadert. Zorgen horen daar ook bij, maar ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van Heppy haar Yoda-lerares, laat het over je heen komen.

Je kan er toch niet voor vluchten en de grootte van je kind zegt echt niks hoor!

Ik heb geen tips hoe hier mee om te gaan. Ik probeer zelf juist de pluspunten van de bevalling in gedachte te houden en daardoor zie ik er helemaal niet tegenop! Het zal vast geen feestje zijn, maar dat wist ik ook al toen ik graag zwanger wilde worden!

Succes met de laatste loodjes en oja, gewoon toegeven aan je nesteldrang!! Het komt vast allemaal goed.

Hoi,

Ik merk dat het bij mij ook begint te kriebelen, hoewel ik 'nog maar 30 weken ben'. Donderdag is de babykamer gekomen, dus die gaan we deze week uitpakken en monteren. Ahhh.... spannend! Er staat ineens een wandelwagen en maxi-cosi in mijn huis, huh, waar heb ik dat voor nodig? Jaaaa, straks!

Morgen krijg ik een 30 weken echo ivm ligging placenta, ik hoop dat ze dan ook kijken hoe groot het is. En ik hoop dat mijn placenta hoog genoeg zit zodat ik via de natuurlijke weg kan bevallen. Verder krijg ik morgen de kraamzorg op bezoek, is dat echt zo'n inspectie als men zegt? Ik bedoel: wij hebben het kamertje nog niet klaar hoor!

Nou ja, we'll see. Morgen dus wel een spannend dagje, VK, echo en kraamzorg. Maar goed, dan hebben we het maar weer gehad!

Groetjes

Nesteldrang, echt daar heb ik nog nooit last van gehad,ook niet bij de eerste. En die heeft er toch echt 42 weken gezeten hoor :) Komt wel goed, probeer je vooral niet druk te maken, het zijn maar 'praktische zaken' he?!

@Blossom: je krijgt echt geen inspectie hoor! En trouwens, je mag pas vanaf 37 weken thuis bevallen, dus waarom zouden ze zich er druk over maken als je nu nog 30 of 31 weken zwanger bent? Tijd genoeg! Ze komen alleen om door te spreken hoe en wat tijdens bevalling en kraamweek. Succes met de echo!!

hoi hoi,

voor de bevalling moet je je echt niet druk maken!! je weet niet hoe het verloopt. bij mij bij de eerste zat ik al weer rechtop in bed na de bevalling toen de visite na 2 uurtjes even kwam kijken. en ik voelde me ook aardig fit.. dus dat ligt er gewoon heel erg aan wat voor bevalling je hebt gehad.. en dan nog: het is een hele klus bevallen dus je mag best even lekker uitrusten en je lekker laten verwennen. geniet dan maar van je kleintje en verder niemand om je heen!!
enne nesteldrang haha daar kwam ik van de week ook achter.. hihi heb de hele badkamer gesopt en de kast in de kamer uitgezocht.. want dat moest gewoon.. stom he.. haha maar ik geef er lekker aan toe alleen probeer ik wel mijn rust te pakken tussendoor anders houd ik het niet vol.

ik ben nu 34,5 week zwanger.. nou geniet van de nesteldrang.. lekker schoon toch!! maar pak je rust ook he!!

Liefs, Christien

Terug
Bovenaan