Bijna peuter chagrijnig en slaapt slecht

<p>Onze meid van bijna 2 jaar (oktober) wil al weken ‘s avonds niet slapen. We moeten echt een paar keer naar haar toe voordat ze eindelijk gaat slapen. Ook wordt ze regelmatig wakker en dan helpt het alleen om haar uit bed te halen. </p><p>Overdag is ze ook steeds vaak chagrijniger en zoekt ze onze grenzen op. Thuis zeggen we tegen elkaar: ‘Het zal wel een fase zijn.’ Maar het duurt nu wel erg lang en is doodvermoeiend. Herkennen meerdere ouders dit bij hun dreumes/peuter?</p>
 
Haha deze fase gaat nog heeeeel lang duren!
Zoontje van net 2 jaar doet dit ook, gaat net een week iets beter, wij hebben een matras naast zn bed gelegd waar we op slapen als het nodig is. Anders zijn we uren bezig snachts en bij ons in bed wil ik niet. 
We blijven savonds bij hem op de kamer zitten en dan valt hij na 20min in slaap, als we het niet doen zijn we ook 2 'a 3uur bezig. 
We accepteren deze gevolgen maar even, het gaat wel weer over. 
En die buien overdag horen ook bij de peuter puberteit, slopend soms, door slaapgebrek is het hier veel erger bij hem. 
Wat hier trouwens ook iets heeft geholpen is het middagslaapje inkorten tot 1uur.
 
Poeh, dat wordt nog wat! In oktober komt er een broertje of zusje bij. Dus dan wordt slaap helemaal minimaal.. Toch ergens wel goed om te horen dat het bij anderen ook zo gaat.
 
Zo herkenbaar! Hier zoontje van net 2 en heeft dit al een paar maandjes. Probeer ook maar steeds te denken dat het een fase is maar het is wel heel vermoeiend. Hij wil niet slapen als wij niet bij hem blijven en word ook regelmatig snachts wakker en eindigt hij tussen ons in. Hij gaat gewoon door met huilen van half 8 tot half 12 als we er niet bij blijven. Hoop dat hij later met zijn studie net zo volhardend is als nu. Maar heb het idee dat het een soort verlatingsangst is want overdag verliest hij mij geen moment uit het oog. Het zal vanzelf beter gaan want tegen de pubertijd krijg je ze niet meer uit bed. 
 
Mijn dochter wordt ook 2 in oktober. Ze heeft dit ook lange tijd gehad, maar het gaat hier hier juist de laatste 6 weken erg goed. Al slaapt ze altijd pas om 20:30 s avonds. Ik leg haar altijd pas om 20.00 op bed, anders is t ook drama. (s middags slaapt ze nog wel 2 uur, vind ik zo fijn!) 
Ik heb ook een dochter van 4 weken oud. T is idd pittig, 2 kleintjes.. wat betreft slapen! Zelf slaap ik bijna niet meer haha.. dat hoort er helaas bij :( 
 
 
 
Terug
Bovenaan