Bijna redressiehelm-af!!!!!!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo mamas,

onze dochter van bijna 1 jaar heeft sinds ze 6 maanden was een redressiehelm, ivm afplatting van haar achterhoofdje. Nu hoeft ze hem alleen nog maar op als ze slapen gaat!! We zijn zo blij!! Eind juni moeten we weer naar Zwolle en dan is de eindmeting!
We zijn zo benieuwd!
Dit wou ik jullie even laten weten..

Liefs Chantal
(mama van Lotus)

Joepieeeeeeee deeeeeeee ..................... hihihi

Geniet ervan !

Groetjes van anna

Hoi Chantal,

Ben ik weer, gefeliciteerd!
Rens mag zijn helm waarschijnlijk (hopelijk) pas eind juli af. Ik ben de vorige keer begonnen over alleen 's nachts de helm dragen. Ze wisten helemaal niet waar ik het over had, ze wilden ook weten waar ik dit vandaan had. Hij moet dus echt de hele dag zijn helm op. Zij adviseren dit nooit. Bij ons komt de helm van de Livit in Rotterdam. Ik heb zelfs voorgesteld om de helm ook nog tijdens z'n slaapje 's middags op te zetten. Verder ligt hij nooit meer.....Livit Tilburg adviseert ook wel eens alleen 's nachts de helm te dragen (dat geloven ze in Rotterdam niet), waar kwam jullie helm ook alweer vandaan?  Hoe gaat het met Lotus zonder helm,  is haar hoofdje nu heel erg gevoelig voor stoten of valt dit nogal mee?

Groetjes Jolanda  

Hallo Jolanda,

Leuk dat je reageert!
Omdat Lotus bijna een jaar is en haar fontanel bijna dicht is adviseren ze dit ook.. tis zelfs al zo dat als we de helm (er zitten klittebandjes aan de zijkant) niet dichtplakken aan de zijkant ze hem zelf al los doet.. kun je zien dat ze ouder wordt en er meer bewust van wordt dat ze een helm op heeft.
Dus jullie moeten nog even doorzetten? Moet wel zeggen dat het resultaat nog
niet optimaal is. Tis natuurlijk voor 90% ronder geworden volgens mij maar je kunt het
nog wel zien, tenminste wij!! Anderen die niet weten dat ze een helm heeft niet trouwens.
Wij hebben de helm uit Zwolle bij Roessingh. Wanneer moeten jullie terugkomen dan nu? en wanneer is Rens dan 1 jaar?
Lotus stoot wel veel met haar hoofd overal tegen aan ja, das wel even wennen maar
dat komt ook omdat ze nu meer kan, ze wil gaan staan enz..

Groetjes Chantal
(mama van Lotus)

Hoi Chantal,

wat fijn dat Lotus bijna geen helm meer nodig heeft zeg. Wel super dat die dingen bestaan trouwens. Ik vraag me weleens af hoe het er allemaal had uitgezien als we 100 jaar eerer geboren waren en al deze hulpmiddelen er niet zouden zijn, maar dan was ik er waarschijnlijk ook niet geweest.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan