Bijna van mijn stokje

<p>Dag dames,</p><p>vandaag ben ik 16 weken zwanger. Vanmorgen naar de vk geweest en alles was goed. Geen bijzonderheden. Mijn bloeddruk was 95/55, maar ik heb altijd een wat lage bloeddruk.</p><p>net was ik met mijn vriend in de bouwmarkt en werd ik helemaal raar. Ik zag zwarte vlekken en het zweet brak me uit. Ik dacht dat ik ging flauw vallen, terwijl dit nog nooit is gebeurd. </p><p>Ik had net daarvoor geluncht dus had niet het idee dat het daar te maken mee had. Is dit herkenbaar voor in de zwangerschap? Ik vond het nogal beangstigend. Overigens was het over toen ik wat frisse lucht kreeg. Meer dames die hier bekens mee zijn?</p>

Dit had ik ook in het begin. Kwam
ook door de lage bloeddruk. 
Ik had altijd wat zoute dropjes bij me. 
Bij mij ging het vanzelf over toen Mn bloeddruk wat hoger werd. 

Herkenbaar. Ik had het een aantal keer in een drukke bus. Het was warm, dus bloedvaten gingen wijder open staan wat zorgde voor een bloeddruk daling.
Kan ook gebeuren wanneer je net gegeten hebt. Het bloed gaat dan naar je maag-darmkanaal voor de vertering en daalt voor de rest van je lijf. Noemen ze na het eten met een chique woord postprandiale hypotensie.
Ga zitten/liggen en frisse lucht, drink eventueel een bouillon.
Wazig zien, een gek gehoor en zweten zijn symptomen daarvan. Het kan ook voorkomen bij een hogere bloeddruk, de daling geeft veel klachten, waar ie ook vandaan komt. 
Maar ben geen dokter of verloskundige.

Herkenbaar. Mijn VK waarschuwde me hier ook voor. Ze zijn, als je een winkel ingaat (groot temperatuur verschil) houd er rekening mee dat je dan flauw kan vallen. Of bijvoorbeeld in de rij...dan moet je even de rij uit en blijven lopen. Maar volgens mijn VK is dat heel normaal.

Ik had het ook een heb het nog steeds. 
Ik heb toen extra keer bloed geprikt en alles in orde (misschien bloedarmoede)
Mijn bloeddruk is ook altijd aan de lage kant geweest.
Mijn vk en ha zeiden beide dat er inderdaad schommelingen kunnen ontstaan en je altijd zout dropjes en evt. Dextro mee moet nemen.
Verder drukkere situaties proberen te vermijden. Zorg ook dat je genoeg drinkt

Ik heb er helaas ook last van. Mijn bloeddruk is altijd al laag, en tot nu toe deze zwangerschap nog steeds laag (nu 29+5). De eerste keer gebeurde het mij ook in een winkel door het temperatuur verschil. Daarna begon ik er ook last van te krijgen op mijn werk. Ik werk in de zorg en bij sommige cliënten is het extreem warm. Om niet flauw te vallen heb ik altijd dropjes op zak en water in de buurt. Bij een open raam zitten helpt mij ook goed.

Terug
Bovenaan