Bijna van start voor 1 e IUI...maar wel met Clomid...(?!)

Ja bijna..moet eerst nog ongesteld worden, maar m'n eisprong was dit keer verlaat, dus menstruatie zal dan ook wel later komen (is logisch).

Vandaag bij de gyn geweest en "aardig wat" doorgenomen voor de IUI die de volgende cyclus zal plaatsvinden...
Helaas was onze vast gyn verhinderd, dus kregen we een andere die steeds verwees naar de folder die we later wel van de assisitente zouden krijgen.Maar goed dat k me een beetje verdiept had in dit onderwerp hier en op t net...

Sprakeloos stond ik echter toen de beste man mij dus ook nog ging wijzen op t gebruik van Clomid etc... Mijn cyclus ed is namelijk prima, we komen in aanmerking voor 6x iui en 3x ivf vanwege slecht zaad...Ik had d'r dus niet opgerekend zelf ook aan de hormonen te moeten...Is in ieder geval voor t goede doel (hoop ik)
Ik heb dus uit de gekregen folder begrepen dat dit vaker gedaan wordt..voor meer kansen..

Dag 4 t/m 8 dus aan de Clomid (2x 50 mg)
Dag 11 folikelmeting, en verder  gaande op folikelmeting de Pregnyl spuit (in t ziekenhuis laten doen) en dan dus de IUI...

Pfffff spannend...
Gelukkig zijn we de enigen niet hier..en kan k wat op doen bij al die anderen die hier hun verhaal doen!

hoi!!
wat vreemd idd, dat je aan de clomid moet? ik hoefde idd ook alleen de pregnyl toen met de iui... alleen met ivf en icsi dus aan de hormonen.
maar goed, alles voor het goede doel he!!
succes!!

Hoi,
Kan je het ook niet eerst zonder proberen? We zitten zo ongeveer in hetzelfde schuitje, bij mij alles ok en mijn vriend heeft slecht zaad. We hebben nu 2 IUI pogingen achter de rug zonder hormonen en de derde komt eraan. Ikzelf vind dat prima want waarom een gezond lichaam verstoren? Maar goed, ze zullen het ook niet voor de lol doen. En als ze er bij mij mee aankomen dat de kans op succes groter wordt, weet ik ook niet wat ik zal doen. In ieder geval alvast heel veel succes de komende tijd! groetjes

Tja, ik heb het vermoeden dat ze die extra stimulatie als beleid voeren...
En eigenlijk heb ik nu het voorgeschreven is ook wel "zin" om het in te nemen etc...
Vet hebberig kom ik dan nu wel over hier..maar ik denk dat jullie dat zelf ook wel herkennen met jullie kinderwens!
Bovendien vind k t ook wel fijn..omdat juist de laatste maanden mijn cyclus onregelmatig werd...

Hoi!

Bij ons is er niets aantoonbaars gevonden (eerst zat  mijn linker eileider dicht, en  ik heb natuurlijk een  schildklier aandoening, wat ook met je hormonen en hypofyse te maken heeft)  maar omdat we nu 3 jaar actief bezig zijn zonder resultaat nu ook IUI met hormonen. Ik krijg alleen geen clomid maar Puregnon injecties en dan laten ze de eitjes spingen met die Pregnyl. Dit doen ze om de kansen te vergroten!

Raar he dat je merkt dat het er maar aan ligt waar je naar het ziekenhuis gaat.........

Terug
Bovenaan