bijna vijf maanden en 's nachts spoken

Hoi mama's,

Met mijn oudste dochtertje ging het slapen 's nachts een stuk beter, mijn jongste is al bijna vijf maanden en het is het nog steeds gezeur. We zijn uitgeput ondertussen... Wie kan er nog wat verzinnen?

Ze zit op vijf flessen, maar ze laat bijna elke keer wat of zelfs een groot deel staan. De avondfles is helemaal drama: we krijgen haar niet goed wakker en ze drinkt dus vaak maar heel weinig. Als ze die laatste wel goed drinkt begint het spoken zo rond drie uur en als ze niet goed drinkt vaak al eerder. Soms is een speen voldoende, maar dan komt ze na 20 of 30 minuten weer. En soms is het ook gewoon wakker of huilen. En dan duurt het veel langer voor ze weer - even - slaapt.

Ja, het kan trek zijn, maar een maand geleden dronk ze bijv veel beter en was het 's nachts precies hetzelfde. Toen was ik er zeker van dat dit niet de oorzaak was. Een nachtfles doen we alleen bij uitzondering, als het echt nodig is. Op advies van het cb zijn we ondanks haar hypoallergene dieet gister begonnen met een groentehap. De vpk denkt dat ze de melk misschien zat is en echt eten wil. Hoop dat het helpt, maar ik betwijfel het. En we zijn ook al weken consequent bezig met het twee keer heen gaan en dan laten huilen, maar dat lijkt ook niet te werken....

Oftewel, kan het echt niet meer verzinnen. Iemand anders wel? Groetjes Meike
 
Klinkt misschien heel gemeen, maar wat ben ik blij dat ik niet de eninge ben die na 5 maanden nog geen nacht doorgeslapen heeft!
Onze eerste zoon sliep met 6 weken van 22.00 tot 7.00, dus ik wist niet wat te doen toen onze 2e zoon met 3-4 en nu dus met 5 maanden nog niet doorsliep.
'sAvonds krijgt hij rond 23.00 z'n laatste voeding (ik geen volledig BV) en elke nacht is het spoken geblezen. Meestal komt hij rond 3.00-4.00, maar er zijn ook nachten dat hij om 2.00 al begint. Als hij nog 'n keer mag drinken slaapt hij daarna meestal meteen in en hebben we weer een paar uur rust. Nu moet ik erbij zeggen dat hij de eerste 9 weken alleen maar gehuild heeft en we dus heel veel met hem op gezeten hebben. Waarschijnlijk kan hij daardoor nog niet zo goed alleen slapen.

Op een gegeven moment heb ik me er maar overheen gezet en geaccepteerd dat ik me voorlopig 'n zombie zal voelen (en wraakplannetjes verzonnen voor als hij een puber is en wil slapen tot 12.00, hahaha). Vanaf dat moment kan ik de gebroken nachten beter hebben en de nachtvoedingen beginnen langzaam te verschuiven naar een tijdstip dat ik ochtend kan noemen.
Ik weet dat ook dit nachtelijk spoken een fase is, dat het over zal gaan. Daarom blijf ik gewoon op verzoek voeden, al is het midden in de nacht, en hij gunt ons langzaam meer en meer nachtrust. De "zenmodus"werkt bij ons dus wel goed, vooral vol blijven houden met houden van. Zie het maar als een groot compliment dat je kindje nog zo hard nodig heeft en bij zich wil hebben....
 
Terug
Bovenaan