bijplacenta????

Vanavond heb ik de 20-weken echo gehad.

Met de baby ging het super, alleen zag de echoscopist een bijplacenta. Hij ging toen kijken hoe de vaten van het een naar het andere gedeelte liepen en of ze voor de baarmoedermond lang liepen.

Hij kon het niet goed zien en heeft me nu doorverwezen naar de gyneacoloog voor extra onderzoek.

Mochten de vaten voor de baarmoeder langs lopen dan mag ik niet op natuurijke wijze bevallen, dus een keizersnee. Nou vind ik dat niet eens zo`n probleem, de baby moet er toch op de een of andere manier uit. Maar zat even op internet te lezen...het brengt aardig wat risico`s met zich mee als ik dat zo lees.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs Milou

Hoi Milou,

Fijn dat alles goed is met jullie baby. Wel vervelend dat je een bijplacenta hebt. Ik heb er nog nooit van gehoord. Succes met het extra onderzoek en laat maar weten hoe dat is gegaan!

Liefs

Jawel, wel ervaring!

Alleen kwam het bij ons pas aan het licht tijdens de spoedkeizersnede; groot geluk dat Tom er niet uitkwam via de normale manier.... anders hadden wij wel een probleem gehad....

Dus eventuele bijkomende risico's hoorden wij pas achteraf... maar daar sta je dan niet meer zo bij stil omdat de baby er al is...

Als er inderdaad bloedvaten langs de baarmoedermond lopen dan ga je lekker relaxed voor de keizersnede... niets mis mee hoor... ;-)

Vraag aan de gynaecoloog wat er gebeurd en hoe ze gaan ingrijpen wanneer 1 deel wel loskomt en het 2e deel niet... wanneer er dus hoogstwaarschijnlijk een bloedvat zou knappen... wil geen horrorscenario oproepen maar dit werd ons verteld wat een bijkomende complicatie zou kunnen zijn bij een normale bevalling; één waar je dus NIET op zit te wachten vanwege bloedverlies en dan lig je alsnog op de OK.... laat je goed informeren en neem alles samen nog eens thuis door....

Maar het komt goed lieverd.... het is gewoon fijn dat ze het van tevoren hebben gezien....

Liefs en veel wijsheid toegewenst...

Sunny

Hey,

Fijn dat alles met de baby goed was, ik heb er geen ervaring mee met dubbele placenta, kan me voorstellen dat je jezelf er wel druk om maakt.

Heel veel succes en sterkte ermee gewenst!!

Liefs Janne

Maandag eerst naar de verloskundige, ben al een lijstje aan het maken wat ik allemaal moet vragen (mijn hoofd is echt een vergiet af en toe!)

Op zich vind ik een keizersnee niet erg, ben heel nuchter als het niet gaat, dan gaat het niet. Maar heb begrepen dat het inderdaad wel risico`s met zich meebrengt, zowel voor mij als de kleine als zo`n bloedvat knapt bij een spontane bevalling. Hoewel ik heel nuchter ben, ga ik me toch een klein beetje zorgen maken.

In elk geval hopen dat de afspraak met de gynaecoloog snel is, dan hebben we in elk geval meer duidelijkheid. Wil ook gewoon weten wat het risico is als er wel een bijplacenta is, maar de vaten niet voor de baarmoedermond ligt ed.

Ach ja, we moeten maar weer geduld hebben!

Liefs Milou

Terug
Bovenaan