bijten en knijpen

hoi dames,

onze dochter bijt (bijna 16) (is 2x gebeurd) als ik haar drukknoopjes op haar tshirt wilt vastmaken.
ook knijpt ze mijn man als hij haar een kusje vraagt. dan pakt ze hem echt vast bij de wang of in de mondhoeken en dan trekt ze hem er bijna vanaf.
wat kun je hier aan doen?
als ik er wat van zeg (een beetje boos ) dan moppert ze wel een beetje, maar of ze dat ook echt snapt?
herkennen jullie dit?
 
Bijna 16 !!! dat gaat snel "hahahaha".

Van het CB heb ik begrepen dat dit een manier is van iemand lief vinden. Ze vind haar pappa kennelijk erg lief.

Fabienne begon enkele maanden geleden met bijten. In mijn been, bij haar vader in de buik!! Je kunt het zo gek niet bedenken. Ze kunnen zich nog niet uiten dus doen ze het op deze manier.

Ik heb fabienne geleerd om zachtjes te aaien.Kusje geven snapt ze niet en lief aaien moet ze ook bij onze poezen. Nu aait ze ons met regelmaat op de arm, in het gezicht ... heel erg lief en BIJTEN en KNIJPEN gebeurd nooit meer?!
 
Hoi,
Dit is niet stout doen, want ze weten niet dat ze iemand pijn doen het is eerder wat esther zegt een uiting van!
Wat ik altijd deed is zeggen, mag niet bijten/knijpen, doe maar aaien en dan pakte ik hun handje en deed het voor en hun terug aaien: kijk mama aait jou!!

Succes Gr MJ
 
ik wist helemaal niet dat dat liefkozen was, ook omdat ze ons ook kusjes en knuffels geef en ook aaien doet ze.
maar ik zal het vanavond tegen mijn man zeggen. dat het liefdesknijpjes/bijtjes zijn.
dan gaat hij gelijk naast zijn schoenen lopen ;-)
 
dat wist ik al ;-). maar ja, het is wel lastig als ze echt hard knijpt en trekt aan je gezicht (of je borstkast als ze in bad zit).
maar ja, het is maar een fase zullen we maar zeggen
 
Terug
Bovenaan