Bijten tijdens borstvoeding

<p>Ik heb een probleem en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.  Mijn kindje is nu 9 maanden oud en heeft nu 6 tanden…  Ze bijt mij telkens als ze drinkt keihard in mijn tepel. Soms wel tot bloedens toe ?       als ze me heeft gebeten zet ik haar even op de grond maar ze snapt dat natuurlijk nog niet. Ik zou heel graag nog veel langer borstvoeding blijven geven maar op deze manier is dat erg lastig.  Wat kan ik doen?    Heel veel liefs, Do</p>

Hier hielp tegen bijten enkel het afkoppelen en per direct stoppen met de borstvoeding. En dat zonder uitzondering. Ook al beet ze zachtjes. Het was hier gelukkig maar even. Heb 14 maanden borstvoeding gegeven en zij had toen ook al flink wat tanden. 
Ik hoop dat het snel voorbij is! Zou jammer zijn als je daarvoor moet stoppen. 

Ook als ze zo klein zijn, snappen ze oorzaak & gevolg al best goed hoor, zeker als het om zoiets belangrijks gaat als hun voeding. Ik weet niet hoe lang het al zo gaat en hoe lang je haar al weg zet als ze bijt? Als je nog niet zo lang bezig bent, zou ik het nog even volhouden en kijken of het verbetert.

Verder helaas geen tips voor je, maar er zijn vast genoeg andere mama's die wel zoiets hebben overwonnen en je kunnen helpen! :)

Ze snapt heel snel dat ze van de borst wordt gehaald als ze bijt, dus dat is een hele goede reactie! 

Vaak is er een reden dat kinderen bijten. Tandjes die doorkomen, te snelle melk stroom, te trage melk stroom, klaar met drinken. Mijn dochter beet bijvoorbeeld aan het eind van de voeding in periodes dat er tanden doorkwamen. Als je weet wanneer ze bijt kun je daarop inspelen. In dit artikel lees je daar tips voor. 
Ook kunnen ze alleen bijten als ze het vacuüm verbreken, anders ligt de tong over de onder tandjes en bijten ze zichzelf. Goed opletten en je pink in de aanslag om los te koppelen kan helpen voorkomen dat ze bijt. 
Mijn dochter is inmiddels 15 maanden en heeft al maanden niet meer gebeten, het komt dus goed!

Mijn dochter deed het ook toen ze net tanden kreeg. Gelukkig niet tot bloedens toe. Maar koppelde haar telkens eraf en zei dat ze dat niet mocht doen op een hele duidelijke manier. Nu is ze net een jaar geef nog steeds borstvoeding en het gaat heel goed

Terug
Bovenaan