bijten tijdens borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Mijn zoon heeft inmiddels 2 tanden (onder). Dit lijkt erg schattig.
Wat ik minder prettig vind, is dat meneertje graag bijt tijdens de borstvoeding.
Heeft iemand tips of trucs dat hij dit minder zal gaan doen???
Ik wil graag borstvoeding blijven geven, maar dit weerhoudt me toch wel.

Alvast bedankt voor de reakties.

Rolanda

Hoi!

Finn kreeg zijn eerste tandjes toen hij nog geen 4 mnd was en inmiddels (7,5 mnd) heeft hij er al 7!! Dus ik weet er (helaas) alles van. Hij ging op een gegeven moment ook bijten en dan haalde ik hem meteen los en sprak hem streng toe. Beet hij daarna nog een keer, dan haalde ik hem weer los en legde hem een kwartier later pas weer aan. Daarna was het bijten over. Hij doet het nu nog wel eens, maar zodra ik merk dat hij gaat bijten haal ik hem meteen los. Gelukkig gaat het de laatste tijd weer goed, maar hij krijgt nu nog alleen 's ochtends en 's avonds een voeding, overdag wilde hij niet meer bij me drinken (lag alleen maar te sabbelen en te bijten), dus die voeding heb ik vervangen door een fles.

succes!

Hoi Rolanda,

Op www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties, is een overzicht te vinden van tips m.b.t. tandjes en bijten: Borstvoedingsforum-Tandjes en bijten. Hopelijk heb je daar iets aan en kun je snel weer genieten van de voedmomenten!

Groetjes van Yvonne

Ik geef ook nog steeds borstvoeding omdat meneer simpelweg de fles nog steeds weigert!
Luuc heeft heel even een periode gehad waarin hij mij beet tijdens het voeden.
Mijn truuc was even zijn neusje dichtknijpen zodat hij de borst losliet en daarna kortdaad nee roepen.
ik heb dit slechts 3 keer hoeven doen en toen was het over.
Eerder riep ik auw en dat vond meneer nogal grappig waardoor hij het weer probeerde......

Hopelijk ben je snel van het bijt probleem af!

Groetjes

Brecht

Bedankt voor de reakties.

Soms moet je een lange adem hebben, maar ik moet zeggen dat het wel vruchten afwerpt! Herald heeft inmiddels 3 tanden en de 4e (+5e volgens mij) komen ook door.

Gelukkig bijt hij niet zo vaak meer. Heb het vacuum meerdere keren verbroken en hem ook een keer de neus dichtgedrukt (maar dit is wel erg zielig hoor!). En zo onschuldig dat hij dan kan kijken... (wilde hier een foto van bijvoegen, maar dit lukt mij niet)

Rolanda

Terug
Bovenaan