Bijten wanneer stopt het..

Hallo allemaal.

Bij wie klinkt dit bekend.
Ik heb een zoontje van bijna 2.5 jaar. Een schat van een kind heel ondernemend altijd vrolijk gewoon een lekker ventje. Maar hij heeft een periode gehad zo een jaar geleden dat hij heel veel heeft gebeten. Juist beet hij de mensen waar hij zo leuk mee speelde of ik en vooral ik was de dupe. Ik heb hem 1 keer terug gebeten. Maar heb daarna hier een paar flinke tranen om gelaten omdat ik mijn kind gewoon geen pijn kan en wil doen.
Nu is het een hele tijd weg geweest maar zo nu en dan neemt hij nog steeds iemand te grazen. Ik vind dit echt niet leuk en zeg hem dat ook altijd en kan hem nu ook even weg zetten want daar heeft hij de leeftijd voor. Ben nog nooit aangevallen door iemand ofzo dus dat ik is het niet maar ik wil het zo graag afleren en eigenlijk ook een beetje begrijpen, klinkt misschien raar, maar waarom hij nou eigenlijk iemand bijt. zo zit hij lief met iemand te spelen en ineens hap..
Heb wel al wat dingen gelezen maar dat is allemaal van dat E.H.B.O gepraat en daar geloof ik niet in... Dus heeft iemand dezelfde ervaring of misschien een advies dan hoor ik het graag.

Groetjes Ramona
 
Hallo,

Klinkt bekend, mijn zoontje had ook zo'n periode rond 1 a 1,5 en toen hij met 2,5 naar het dagverblijf ging is het weer even teruggekomen.
Ik denk dat het vooral een vorm van onmacht is (door het bijten probeert hij macht te krijgen), zo beet hij bijv. een jongetje die net zo sterk van karakter is als hij, als hij het ff niet kon winnen: hap...

Ik heb hem vrij snel geleerd dat ik niet van bijten gedient ben (heb terugbijten ook geprobeerd al werkt dit niet), meestal greep ik hem bij beide armen, hield hem op ooghoogte en vertelde hem duidelijk dat dat dus niet mag. Daarna zette ik hem weg en gaf hem gewoon een tijdje geen aandacht meer.
bij mijn vriend die wat minder streng is en minder overredingskracht heeft, heeft dit bijten langer geduurt.

Nu is mijn zoontje drie en hij lijkt er wel overheen te zijn, alleen wanneer hij met mannen (mijn vriend of vader) aan het stoeien is probeert hij het nog wel eens, uit onmacht  denk ik...

Ik zou me er dus niet al te druk om maken, gewoon vertellen dat het echt niet mag.
Hij komt er wel overeen (hoeveel volwassenen ken je immers die bijten wanneer ze het ff niet kunnen winnen?)

Liefs Nika  
 
hoi
je wilt je kind geen pijn doen zeg je ,maar ik vind dat als er verder niks helpt je gewoon terug moet bijten doen wij ook met onze kinderen en na 2 keer bedenken ze zich wel tig keer  .
en dat moet je ook gewoon tegen de mensen zeggen van pas op hij heeft bijt neigings als hij dat doet terug bijten ben je er het snelst vanaf
groetjes
 
Ik vind bijten bij een kind van 1 anders dan bij 2,5...bij 1 jaar lijkt het meer een experiment,,zo van eens kijken wat er gebeurd als ik mijn tanden erin zet. Bij een kind van 2,5 en ouder is het meer uit frustratie en onmacht...Bij allebei moet je trouwens heel consequent duidelijk maken dat bijten absoluut niet mag

groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan