Bijten

Onze zoon van 14 maanden bijt in zijn enthousiasne in veel dingen (zijn speelgoed enzo), maar ook in bijvoorbeeld de bank en ons. We zeggen elke keer dat het niet mag, maar ik heb niet het idee dat het minder wordt. Hij krijgt dan altijd een bijtring (hij heeft ook doorkomende kiesjes), maar die gooit hij dan weer weg en meneertje bijt vrolijk verder. Dit speelt nu al een aantal maanden, maar laatste weken wordt het weer erger. Is dit herkenbaar bij jullie? En hebben jullie misschien tips om dit minder te laten worden?
 
Heel herkenbaar. Onze zoon is bijna 1,5. Doet dit ook al een aantal maanden. In ons wordt het nu wel minder, maar verder inderdaad ook overal in. Rand van de bank, kussen, traptrede. Geen tips. Hier zeggen we ook telkens dat het niet mag, maar blijft gewoon doorgaan.
 
Ons meisje van 1.5 bijt ook. Met name de rand van de bank, maar ook de box en de rand van haar ledikant. Met houtsplinters en al, echt niet fijn. Zeggen dat het niet mag hielp niet. Toen kwam mijn moeder met het rare idee (omdat ze dat vroeger deden om met de speen te stoppen) de rand van de box en de rand van het bedje heel licht in te smeren met mosterd. (Daarna  met een sopje weer goed schoonmaken natuurlijk) maar het heeft wel geholpen. Voor de rand van de bank heb ik nog geen oplossing.... 
 
Wij doen stoute momentjes af en toe als spelletje. Daardoor is het gekkigheid en heeft hij verder totaal de noodzaak niet. Dus soms wil hij mij gekscherend bijten, dan houdt ik hem beet, zodat hij er niet bij kan en doe ik alsof ik hem terug wil bijten, maar er ook niet bij kan. Dikke pret en zo is de grap ook weer snel gemaakt en doen we gauw weer normaal. Hij bijt eigenlijk ook nooit als het niet mag, hij is nu 1,5 en het is nooit voorgekomen.
De nieuwste hype hier is scheetjes maken met je mond, wat uiteraard het liefst gedaan werd met pap in z'n mond ofzo. Dus dan remmen we hem af en dan na het eten gaan we met z'n allen scheetjes maken, dikke pret wederom en zo is de grap ook weer snel gemaakt. 
Dus wij gaan mee in zijn wereldje en geven zo spelenderwijs de grens aan... werkt hier heel goed
 
Terug
Bovenaan