Bijten!!!!!!!!!!

Hallo allemaal,

Ik wil jullie wat vragen. Onze dochtertje is nu 15 maandjes en het is een schatje hoor, maar sinds kort bijt ze ons en soms ook anderen. We vinden het heel erg, maar op de creche zeggen ze dat ze dan een waarschuwing geven en verder er niets aan doen/kunnen doen.

Nu is onze vraag, wie heeft dit ook meegemaakt met hun kindje en is er wat aan te doen.

Groetjes Yolanda
 
Hoi Yolanda,
Heel herkenbaar, Onze zoon is nu bijna 14 maand en hij bijt ook. En niet zachtjes!!
Soms lijkt het wel een pitbull. Vast is vast.
Wij denken dat het komt omdat hij nog niet kan praten en hij ons van alles wil zeggen.
Onmacht dus. Wij gaan met hem op ooghoogte zeggen duidelijk en streng nee. En
geven hem een waarschuwing. nog eens en dan in de box. Weet hij heel goed.
Werkt meestal wel. Ook zetten wij hem na de 1e waarschuwing bij zijn speelgoed.
Wij waarschuwen altijd maar 1x. Dat weet hij inmiddels ook. Als hij in de box gaat is
het even huilen maar dan gaat hij ook spelen en is het goed.
Succes ermee.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi Yolanda,

Onze zoon van bijna 16 maanden bijt (nog?) niet, maar slaat wel... Ik geef hem twee waarschuwingen en hij het nog een keer doet gaat hij in de box. Datzelfde doe ik eigenlijk met alles wat hij echt niet mag. Eten op de grond gooien, hard aan de gordijnen trekken of de trap opklimmen... (alles doen wat niet mag is af en toe een heel leuk spelletje!) Als hij oud genoeg is om op een stoel of onderste tree van de trap te blijven zitten wordt een van die twee de plek om hem neer te zetten als hij stout is geweest. Nu gaat dat echt nog niet. Jammer, want hij heeft natuurlijk veel speelgoed in zijn box, dus hij vindt het helemaal geen straf om in zijn box gezet te worden...

Succes ermee, Michele
 
Hoi,
Mijn zoontje 14,5 mnd. bijt ook sinds een tijdje. Wij denken dat het volgende helpt. Als hij valt (en we zien dat het echt zeer doet, geen flauwigheid dus) Dan zeggen we "Au dat doet pijn!" En we pakken hem op schoot of gewoon even een kus. Als hij bijt zeggen we ook 'Au dat doet pijn en we kijken ernstig" Hij bestudeert dan aandachtig wat we nou bedoelen en bestudeert je gezicht dan helemaal daarma gaat vaak vlug wat anders doen. Heel simpel. Zelf praten kan ie nog niet, maar luisteren al wel, en gezichtsuitdrukkingen begrijpen al helemaal. Ze hebben natuurlijk nog niet zolang tandjes en begrijpen waar ze precies voor zijn doen ze ook nog niet bewust. Dus het is gewoon een soort spelletje, net als in de handjes klappen e.d. Dat het ene kunstje wel leuk is en het andere niet moet je ze zelf leren door het proberen duidelijk te communiceren. (denk ik tenminste)
Succes Mama van Pip
 
Terug
Bovenaan