Bijten

Mijn zoontje van 11,5 maand heeft sinds kort de nare gewoonte om me te bijten in mijn been of in mijn schouder...!!! Heel vervelend en heel pijnlijk. Hij heeft namelijk 7 tandjes.

Ik zeg steeds duidelijk (als hij weer met dat open mondje op mijn been (of schouder) afgaat) "NEE, niet doen." Ik moet vooralsnog wel z'n hoofdje wegduwen anders heb ik een paar tanden in mijn broek.
Ik waarschuw hem dan ook als hij het blijft doen met: "Nee, als je het nog één keer doet, ga je in de box."
Vervolgens gaat hij dus de box of zijn bed in. Ik zeg nog duidelijk dat dat niet mag  en dan loop ik weg om hem even geen blik te gunnen. Hij vindt dat niet leuk en gaat dan huilen.

Maar ik vraag me af of ik ben bovenstaande methode het wel goed doe?!?!?! Zal het wel tot hem doordringen?

Hebben meer mensen ervaring  met bijten?

Hoi Wendela daar ben ik weer,
niet dat ik het allemaal zo goed weet hoor maar ik denk dat ik wel een tip voo rje heb.
Gebruik de box en zeker het bed niet als straf plaats, anders is het stratks niet leuk of fijn meer om in de box te spelen of te gaan slapen.
Het oorzaak gevolg heeft hij nog niet door, als je me bijt ga je in de box, Geef duidelijk een schrikreactie en wees boos en zeg duidelijk "NEE" hij is nog te klein om het meteen door te hebben dus de volgende keer moet je het weer zeggen en weer en weer....
maar na verloop van tijd snapt ie het wel en geef hem dan gewoon even geen aandacht zoals je al deed.
Na een paar minuten is het weer goed en moet je niet meer boos zijn en weer gewoon met 'm spelen, lang boos zijn snapt ie nog niet.

Zie je, dan is het toch maar goed dat ik het onderwerp heb geplaatst. Goede wijze tip dat ik de box of het bed niet als strafplaats moet gebruiken. Zo had ik het nog helemaal niet bekeken, maar klinkt heel erg logisch.
Ik ga proberen of zo'n schrikreactie helpt.

Thanks!

Terug
Bovenaan