Bijten

Vorige week haalde ik onze zoon van bijna 21 maanden op van het kdv. Hij gaat hier 1 dag in de week naar toe. Bij de vraag of er nog bijzonderheden waren, gaf de leidster aan dat hij een meisje gebeten had. Gewoon zomaar vanuit het niets: ze zat naast hem tijdens het eten en hij beet haar.
Gisteren haalde mijn vriend onze zoon van het kdv en ook toen vertelden ze dat hij weer gebeten had. Hij lijkt het voornamelijk voorzien te hebben op kinderen die ouder zijn dan hem. Volgens de leidster was er niet directe aanleiding om te gaan bijten.
Bij ons thuis bijt hij vrijwel niet. Soms 's avonds als ik hem in bed leg en hem een kus wil geven, dan zet hij zijn tanden in mijn arm of hand. Ik roep dan auw en vertel dat dit pijn doet en niet leuk is. In mijn ogen is er niet direct aanleiding tot bijten: hij trekt een grijns en gaat dan "happen". Waarschijnlijk gewoon om te kijken hoe er gereageerd wordt.
Als je net moeder bent geworden denk en hoop je altijd dat dit je eigen kind nooit gaat doen.... maar ja, je hebt het waarschijnlijk niet altijd voor het zeggen.

Wie herkent dit? Wat heb je er aan gedaan? Hoe lang heeft dit geduurd?
Tips en ervaringsverhalen zijn welkom!

Groetjes Marieke
 
Ha,

Mijn zoontje doet dit ook. Er is voor ons ook niet altijd duidelijk een aanleiding. Hij is 2 jaar en kan soms nog niet altijd duidelijk maken wat hij wel of niet wil. Voor mijn gevoel heeft het soms te maken met frustratie. Als hem iets niet lukt bijt hij ook uit frustratie soms op zijn eigen hand. Hij is nog niet goed instaat hulp te vragen.
 
Terug
Bovenaan