Bijten

Hallo

Ik heb een zoontje van bijna 3 jaar. In juli wordt hij 3.
Hij is heel vervelend naar kinderen die kleiner dan hem zijn. Kindjes van 1 en 2 geeft hij ook snel een duw.

Nu staan wij op een camping en daar hebben ze een indoor speeltuin. Nu ging hij gister zo uit het niets een kindje van denk ik net 1 om ver duuwen hij ging er boven op liggen en beet dat kidje kei hard in de rug. Ik heb hem er afgehaald en straf gegeven. Het kindje had in haar rug 2 x de tanden van mijn zoontje staan helemaal blauw en bijna tot bloedens toe. Ik ben daar echt van geschrokken. Hij bijt spuugt en slaat wel vaker, heb ook het artiekel gelezen op jongen gezinnen over dat onderwerp. Nu kan hij nog niet goed paten. Hij is erg druk met klimmen en klauteren en op de psz hoor ik dat zijn fijne moterriek heel goed ontwikkeld is, en dat hij daarom nog niet zo goed met zen spaak is. Het komt er wel aan hij kan zich al  beter verwoorden, aar toch wordt het bijten spuugen slaan schoppen na kinderen die kleiner zijn dan hij niet minder. Het lijkt wel of hij doel bewust andere kindjes pijn wil doen.
Ik geef hem straf geef er niet te veel aandacht aan. Maar  ik drurf bijan niet meer met hem in de idoorspeeltuin te komen of zwembad of in de buurt bij andere kleine kindjes. ÃŒs dit echt een peuterpuber of zou er wat anders aan de hand zijn?

Wie oh wie herkend dit of weet hier raad mee?

Greetzzzzz Me
 
 
Ik weet niet of het daadwerkelijk iets met spraak te maken heeft, die van mij kletst 100uit en heel goed en doet dit ook regelmatig en voornamelijk bij mij...
Zo heb je haar op schoot of til je haar op, ze grijnst een keer en bijt je keihard..
Na een paar keer streng hebben toegesproken en op de grond te hebben gezet deed ze het weer eens en toen heb ik haar heel zacht gebeten in haar hand...ze heeft het een hele tijd niet gedaan, tot gisterochtend... ze mocht niet los lopen bij de manege en zo ineens was het hap... in mijn schouder, ik heb haar kinnetje gepakt , streng gezegd we gaan niet bijten dat doet pijn... en ze gaf eigenlijk niet echt een reactie maar deed het ook niet weer...
Voor veel kinderen is het een fase begreep ik... en zolang je duidelijk bent in het niet toelaten ervan en dit ook keer op keer zegt zullen ze het vast eens doorhebben dat dit echt niet kan
 
hallo,

mijn zoontje van 2 en half heeft daar ook last van, het is me nou al 2 keer in een week gebeurt dat de juf op de peuterspeelzaal vertelde dat mijn zoontje een ander kindje heeft geslagen of heeft gebeten. zelf weet ik er ook geen raad mee, en vraag me echt af waar het vandaan komt.
mijn zoontje heeft een hele goede taalontwikkeling en kwa moteriek ligt hij voor op andere kindjes.
toen de juf vertelde dat mijn zoontje andere kindjes pijn deed schaamde ik me er wel een beetje voor. ik vroeg me echt af wat ik meschien fout had gedaan.

liefs Lonne
 
Hai,

Ik heb een tijdje gelden ook een topic geopend over mijn zoontje die beet ook verschrikkelijk en vooral zijn zus was de klos. Bond en blauw was het op een gegeven moment heb ik terug gebeten de eerste keer durfde ik heb niet maar op een gegeven moment was was de maat vol en toen was het voor hem duidelijk ik voelde me ontzettend schuldig maar me dochter dook weg als hij er aan kwam. Hij heeft tot nu toe nooit meer gebeten. Ik had hem ook toe gesproken op de gang gezet maar niets hielp toen zeiden een paar mensen dat dit de beste oplossing was wel heel vervelend.

Succes
 
't Is al gezegd... maar terugbijten is wel de juiste oplossing. Mijn broertje deed het vroeger ook, mijn moeder heeft hem 1 keer teruggebeten. Hij is er zo van geschrokken dat hij het nooit heeft gedaan. Mijn achternichtje van  ondertussen bijna 5  doet het ook, en dat was het begin van het einde... kreeg afgelopen weekend te horen dat ze met servies gegooid had omdat ze haar zin niet kreeg. Haar moeder zei er niets van. (ze begon er mee toen ze een jaar of 3 was).

Mijn tantezeggertje (3 jr) kraste laatst met z'n nageltjes in onze bank, toen ik dat hoorde en ook zag dat de bank beschadigde, heb ik hem eerst gewaarschuwd. Toen hij het nog een keer deed met een flinke glimlach op z'n gezicht (zo van, je bent toch maar mijn tante) heb ik hem een tik op de vingers gegeven. Huilen natuurlijk, maar hij heeft het niet weer gedaan.

En tja... denk sowieso dat je niet aan jezelf moet gaan twijfelen of je goed doet aan je opvoeding. Als je kind die twijfel voelt, dan gaat hij er misschien wel misbruik van maken.

Het klinkt nu alsof ik nooit twijfel... maar dat doe ik ook hoor... Iets achteraf zeggen is toch altijd makkelijker...
 
hallo
Ik las net je verhaal en oooh zo herkenbaar voor mij.
ik heb een tweeling van net 2 jaar oud,en mijn zoontje bijt ook!,soms zomaar uit het niets kan het opkomen,maar meestal als hij zijn zin niet krijgt of met iets wil spelen waar een ander kindje al mee aan het spelen is.
Ik wordt er ook gek van kan nergens rustig zitten en zit op het puntje van mijn stoel als ik denk dat hij toe gaat slaan!!!!
Ik heb het cb gebeld en die zeiden dat het echt met de leeftijd te maken heeft,peuterpuberteit en inderdaad luuk kan zich ook nog niet goed verstaanbaar maken,en denkt het zo wel voor elkaar te krijgen.
Het gaat vanzelf minder worden merk ik nu,ook ik heb al van alles eraan gedaan,incl terug bijten maar nee hoor,niks hielp ertegen.
Erg frustrerend en ook erg vervelend voor dat andere kindje voel me ook soms erg ongemakkelijk.
Nou hoop ook dat deze fase zo voorbij is!
Maar je kunt er niks aan doen.
Wat je al doet hem straffen zeggen dat het echt niet mag en dat het pijn doet bij het andere kindje.
Nou succes ermee.
Groeten Coby
 
hallo
Ik herken ook dit probleem maar gelukkig beperkt ze het bijten tot nu toe alleen naar papa en mama toe, soms zelf in de tafel. We werden er helemaal gek van totdat ik tegen mijn man zei laten we een bokszak ophangen waar ze haar frustraties op los kan laten gaan. Af en toe bijt ze nog in ons maar ze gaat steeds meer door hebben dat het eigenlijk niet leuk is om te bijten of te slaan. Want de bokszak zegt niet terug dat het niet mag dus het is niet leuk meer. Misschien is het een tip om iets om iets te geven waar het wel in mag en dat blijven volhouden. ik merk dat het hier al stukken minder wordt en ze is pas 2.
 
Terug
Bovenaan