bijten

Hallo,

onze zoon is net 4 jaar geworden en sinds enkele weken weer aan het 'bijten", het is een hele tijd niet gebeurd. Dus andere kinderen en ook ons bijt ie, vooral als hij iets niet mag of voor elkaar krijgt. Of bijv als anderen iets aan het doen zijn en hij nog niet mag, want hij moet op zijn beurt wachten en dan bijt hij. Wij vinden dit uiteraard heel erg, maar wij weten niet meer wat we er aan kunnen doen. Wij straffen hem nu door hem in de hoek te zetten, want hij vindt dat helemaal niets. Maar ja, dat gaat ie onderhand ook normaal vinden. Wie heeft er een andere oplossing?

Groetjes Yolanda
 
Klinkt bekend. ons middelste dochter (inmiddels 5 jaar) heeft ook zo'n periode gehad. Ze beet vooral andere kinderen op het KDV (ze was toen wel wat jonger, ik denk 2,5/3 jaar ofzo. Dat ging soms best hard en ik voelde me dan ook erg lullig. Maar als ik eerlijk ben heeft niks echt geholpen. Het ging op een gegeven moment weer over. Straffen, belonen als ze het niet deed, zelfs terug bijten, het hielp niet zoveel eigenlijk.
Belangrijk is dat je natuurlijk welblijft aangeven dat het niet mag en consequent blijven in de straf. En verder hopen dat het snel over gaat. Misschien eens vragen op het consultatiebureau?
in elk geval veel succes want ik weet dat het echt niet leuk is...
groetjes hanneke
 
Terug
Bovenaan