bijtend kind van 4

Mijn dochter van net 4 jaar (Marielle) bijt sinds een paar dagen op alles wat ze tegenkomt. Of dat nu komt omdat ze Vera nadoet of dat ze last heeft van de tandjes weet ik niet. Maar vervelend is het wel: de luxaflex heeft het bijv al moeten ontgelden, evenals haar baby-born. Ik kan haar niet een babybijtring geven, die zou ze zo kapot bijten met haar kracht. Heeft iemand een idee wat ik haar zou kunnen geven waar ze wel op mag bijten? (immers: bijten mag best, maar niet op mama's spulletjes).  

Hoi,

Kun je haar niet op rauwe wortels laten kauwen? Is nog gezond ook...
Ik zou het verder niet weten. Ik weet nog wel toen ik tanden wisselde dat ik gewoon hard mijn tanden op elkaar beet...

Hoe gaat het verder met Mariëlle? Is ze weer een beetje gezelliger en vriendelijker? Is ze jaloers op haar kleine zusje?

Groetjes,

Eveline

Marielle is gelukkig wat rustiger geworden, minder opstandig. Misschien omdat na 3 maanden alles een beetje weer 'normaal' geworden is. Stilletjes aan kan ik weer wat meer van haar genieten. Gelukkig maar. Bedankt voor je reactie! Lastig he, als juf weet ik vaak andere ouders heel goed te adviseren, maar als het om je eigen kind gaat is het ineens heel anders ;-)

Terug
Bovenaan