Bijtende dreumes

<p>Hoi allemaal, wij hebben een dreumes van 13 maanden oud. Op dit moment bijt hij te pas en te onpas. Als hij naar je toe komt, dan bijt hij bv in je knie. Als hij opgetild wilt worden bij hij in je schouder. Zelf heb ik het idee dat dit frustratie/boosheid is. Hij loopt nog niet, is hier druk mee bezig. Maar is ook al druk bezig met zijn taalontwikkeling. <br />inmiddels ook al 6 tandjes! De ene week is het erger als de andere week. Hebben meer ouders dit met hun dreumes kindjes. Weet ook niet zo goed wat ik hieraan kan doen. </p>
 
Hoihoi,

Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad. Wij deden wel zeggen dat t niet mag en zeggen van doe maar aai of kusje. Maar is vast en zeker door frustratie.. tis bij mijn zoontje eigenlijk vanzelf overgegaan.. niet echt iets bijzonders voor gedaan..

Collega van me vertelde dat haar zoontje het écht heel erg deed toen hij 2.5 was. Hij praatte toen nog niet. Toen hij ging praten was t helemaal over..
 
Hoi!
Onze dochter heeft ook zo'n fase gehad. Maar ze deed het idd ook als ik haar knuffelde of als ze gewoon lekker bij me kwam zitten. Hierdoor begon ik te twijfelen of het wel echt door boosheid of frustratie kwam. Toen ben ik wat dingen op gaan zoeken. En kindjes ontdekken en leren door in hun speelgoed te knijpen, bijten, voelen enzv. Nou als ze daar op uitgekeken zijn dan gaan ze dit dus bij mensen doen. Kijken hoe ze reageren... als jij steeds reageert met een schrik reactie of een boze reactie vinden ze dit natuurlijk mega interessant en zullen ze dit blijven doen. Ik heb geprobeerd om onze dochter zodra ze dit deed gewoon neer te zetten en even geen leuke aandacht meer te geven. Ik zei er wel altijd rustig bij dat het niet mag en dat ze kusjes moet geven ipv bijten. De lol ging er daardoor heel snel af, en is overgegaan in kusjes geven. Ze geeft continu kusjes aan iedereen nu. Ze bijt heeeel af en toe nog wel eens maar dan is het wel echt uit frustratie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Veel succes:)
 
Die van mij is een kleine 15 maanden en herken het, maar ik ervaar het niet als boosheid/frustratie. Eerder gek gedoe/ontdekken/ of zelfs liefkozend. Hij bijt inderdaad ook in je arm, hoofd, knie noem maar op. Soms als die enthousiast is tijdens t spelen.. geef er daarom ook weinig aandacht aan, het is vaak een kort moment en dan speelt die weer verder. 
 
[quote quote=10517142]Die van mij is een kleine 15 maanden en herken het, maar ik ervaar het niet als boosheid/frustratie. Eerder gek gedoe/ontdekken/ of zelfs liefkozend. Hij bijt inderdaad ook in je arm, hoofd, knie noem maar op. Soms als die enthousiast is tijdens t spelen.. geef er daarom ook weinig aandacht aan, het is vaak een kort moment en dan speelt die weer verder.[/quote]
Precies dit hier ook! Ook onze kleine bijter is 15 maanden en lijkt het te doen uit liefkozendheid. Dan krijg je een dikke knuffel en een bijtje. Ik probeer maar het goede voorbeeld te geven met een kusje. En wat hier boven gezegd wordt, hij liefkoost inderdaad ook zo al zijn knuffels. 
 
Lieve allemaal, 
bedankt voor jullie reacties. Ik weet ook dat hij dit niet bewust doet. Maar vind het gewoon heel naar en vervelend. Want mensen gaan hem anders hierdoor zien. Ik draai het bij ons mannetje ook altijd om in zelf kusjes geven. Maar benoem wel dat hij niet mag bijten. 
Hij maakt namelijk ook door te bijten duidelijk dat hij iets wilt. Ook dit blijf ik dan benoemen. Het lijkt nu ook weer wat minder te worden, maar vind het meer voor anderen heel vervelend. Bv mijn oma van 95, die hij dan in de knie bijt. 
Nogmaals bedankt voor jullie reacties! 
 
Terug
Bovenaan