bijvoedden??

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

ik was zo benieuwd wanneer jullie gaan beginnen met fruit enzo...
jamie is nu 3maanden en krijgt alleen nog de fles heel af en toe een beetje fruitdrank(olvarit) met water gemengd als het warm is ofzo...maar weet nog niet wanneer ik ga beginnen waarschijnlijk met 4maanden af en toe is een paar hapjes..aan de ene kant  lijkt me zo raar om straks  te beginnen met fruithapjes hij is nog zo klein..maar aan de andere kant voor jamie wel lekker..

ben benieuwd hoe jullie het gaan doen! en wanneer!

groetjes marielle

Lotte (2-5-2007) krijgt bv dus tot 6 maanden krijgt ze geen bijvoeding. Daarna moet ik even kijken hoe ik het ga doen. Beginnen met wat fruit en groentehapjes en zo. En ik ben een voorstander van Rapley. Hangt er vanaf wat Lotte er van vindt.

Groetjes, Marisa

hey marielle,

Onze kleine meid is pas 2 maanden, dus voor mij duurt het nog effe. Met onze oudste zijn wij met een fruithapje begonnen toen hij 5 mnd. was. Ze (het consultatiebureau enzo) adviseerden ons om tot 6 mnd. te wachten i.v.m. allergieen. Maar omdat mijn man en ik geen allergieen hebben en in de fam. ook geen allergieen voorkomen, ben ik met 5 mnd. uit mezelf begonnen.
Ik denk dat we dat nu ook doen, want met onze oudste ging dat prima! Echt lachen hoor, die eerste hapjes!

lfs. Miranda

Hoi Marielle,

Wij hebben afgelopen weekend voor het eerst een paar hapjes gegeven. Ze heeft alleen geproefd en spuugde het meeste weer uit. Ze is nu ruim 3,5 maand oud, dus wel te vroeg volgens CB, maar wij hebben geen allergien oid in de familie.

groetjes Mariska

Hoi Marielle,

Veerle is 28 mei 2007 geboren en wij zijn net begonnen met een fruithapje. Een paar hapjes, het waar meer proeven dan doorslikken.

Groetjes,
Floor

Hoi,

omdat ik Astma en Eczeem heb en mijn man hele heftige hooikoorts heeft en allergiën heeft voor huisstofmijt gaan wij pas beginnen met bijvoeden als Stijn zes maanden is. Tot die tijd krijgt hij alleen moedermelk.

Als Stijn het wil gaan we rapleyen en als hij het niet wil dan pureer ik zelf groenten en later ook fruit.

Groetjes van Marloes

Hoi Marielle,

Mijn dochter is 3,5 maand (21/05/07) ik ben al begonnen met fruithapjes en heel soms een groentehapje. Het is nog wel wat vroeg maar het eerste potje stond al tijdje in de kast en ik wilde het zoooo graag geven hahaha. Ben er gewoon mee begonnen, er zijn geen allergien in onze familie. Ze krijgt nu bijna elke dag een klein fruithapje met wat thee met melk of water erbij. Soms doe ik een kwart van een liga (voor 4 maanden) erdoorheen verkruimelt. Ze krijgt dus wel al 1 fles minder nu anders wordt het wat veel.
En heb haar vorige week Woreltjes (olvarit 4 mnd) gegeven toen wij ook gingen eten savonds. Ze vond het heerlijk.
Ik ben dus veel te vroeg maar het gaat er goed in en ze heeft nergens last van. Maar ik heb het nog maar niet bij het consultatieburo verteld
Gr. Colette

Hoi,

Mijn kleine hongerlapje krijgt op advies van de kinderarts juist af en toe een fruithapje en ook al rijstebloem door elke fles. Omdat ze met 9 weken erg ziek is geweest is ze nu aan het inhalen en de kinderarts vind het prima. Op het cb hadden ze het alleen maar over een protocol die gehandhaafd moeten worden omdat kinderen te dik worden. Dit zouden ze in samenwerking met de kinderartsen doen. Wel appart dat mijn kinderarts dan zegt dat ik het bovenstaande beter kan gaan geven.

Groetjes,

Frieda
Mv. Kyra 07-06-2007

Terug
Bovenaan