Bijvoeden met water???

Hallo Allemaal,

Ondanks het warme weer hoop ik toch dat er iemand online is die me kan helpen. Mijn dochtertje van drie maanden heeft erg veel "last" van het warme weer. Niet dat ze huilerig ofzo maar ze zweet als ik weet niet wat. Mag ik haar naast de volledige borstvoeding in deze hete dagen bijvoeden met wat water? Ben bang dat ze uitdroogt want heb zelf geen extra voeding en ze heeft ook geen extra honger....
Wie kan me helpen????

Groetjes,
Michelle
 
Je zegt dat je geen extra voeding hebt, maar het principe van bv is dat hoe meer je geeft, hoe meer je aanmaakt. Dus als jij geeft zal er echt wel voeding uitkomen. bv is niet alleen voedend, maar ook een goede dorstlesser. Je kind zal hier genoeg aan hebben en heeft geen behoefte aan extra water. Daar loopt je bv alleen maar van terug, want de kans bestaat natuurlijk dat je dochter minder dorstig wordt en minder behoefte aan jouw bv. Succes ermee en sterkte met de warmte!
 
Water mag je altijd geven als extra. Dat kan helemaal geen kwaad en is alleen maar goed voor je kindje.
Sommige kindjes willen geen koud water, maar als je het eventjes opwarmt drinken ze het wel. Ook dat kan geen kwaad. Lekker laten drinken met deze hitte!!
 
Water mag je geven maar het beste is toch vaker aanleggen. Want waar water zit kan geen borstvoeding zitten. Dus drinkt ze minder uit de borst en maakt je lichaam minder aan.

Dus pobeer het aanleggen eerst eens.

Groetjes joyce mama vam Mara 7 maanden borstvoeding
 
Water, borstvoeding, water, borstvoeding. Het valt zo niet mee. Ik ben het met beide eens, hoe vaker je aanlegt, hoe meer borstvoeding je aanmaakt. Maar (uitgekookt) water tussendoor geven maakt volgens mij echt niet uit, zeker niet als je kindje veel zweet. Mocht je het echt zeker willen weten kan je natuurlijk ook nog altijd het zuigelingenbureau om advies vragen.

Groetjes Esther.
 
Het kan zeker ook geen kwaad. Maar het neemt de plek in waar anders melk zit. Het kan dan zijn dat ze bij de volgende voeding minder drinkt en zo gaat dan de bv terug lopen.

groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan