Bijvoeden; recepten voor eerste fruit- en groentehapjes?

Hoi,

Onze dochter Isis is bijna 5 maanden oud, en vanaf 6 maanden wil ik gaan bijvoeden. Ik ben van plan om veruit de meeste happen zelf te gaan maken, met slechts af en toe een kant-en-klaar potje. Nu ben ik op zoek naar lekkere recepten voor deze hapjes, zodat onze meid niet elke dag dezelfde ongeïnspireerde hap binnen krijgt en aan lekker veel smaken gaat wennen (ja, heel naïef, ik weet het... . 't Is ook nog een Maagd, schijnen lastige eters te zijn...).

Wie weet wat lekkere recepten voor de eerste hapjes? Of kan iemand misschien een kookboek aanraden waar recepten in staan voor baby's?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Groetjes,
Myrna

Het boek dat ikthuis heb is 'opperdepop van de AH'. daar staan leuke recepten in...kan wel wat voor je over typen....misschien is er via google wat te vinden?

hi

kijk eens bij www.keukenkikker.nl
en voor de eerste hapjes mag het toch nog niet te ingewikkeld zijn, appel, banaan, peer en wortels en broccoli daarna kan je meer gaan varieren .

leuk om te zien wat voor smoeltje je kind trekt...
Miep

hoi Myrna,

Misschien vind je het leuk om eens te kijken op deze site:

http://rapleymethode.tripod.com/

Het wordt vaak gerelateerd aan kindjes met borstvoeding, maar natuurlijk kunnen ook flessenkindjes prima deze methode toepassen!

Bij ons is het een groot succes, onze kleine meid eet al vanaf maand 9 nagenoeg compleet met de pot mee! (zonder tandjes overigens!)

groetjes Linda

Ventolin, van "opperdepop" had ik inderdaad ook al gehoord maar helaas is het boek bij de Appie ook helemaal opperdepop! Niet meer aan te komen... Ik heb vanmiddag een bod uitgebracht op marktplaats, maar er is zo'n run op dat dat wel op niets uit zal draaien...

Miep, ik heb op keukenkikker.nl gekeken; goeie tip! Heb nog even verder gegoogled en nog wat meer recepten gevonden, voorlopig kan ik dus vooruit!

LaLinda, ik ken de Rapley-methode maar ik kies er zelf niet voor. Je kindje gaat er in het begin vaak van kokhalzen, en al weet ik dat dit geen kwaad kan, ik zou er niet tegen kunnen... Bovendien lijkt het me ook niet echt handig op het kdv, ik denk niet dat ze daar aan mee werken. De methode heeft zeker voordelen, maar ik zie het persoonlijk gewoon niet zo zitten. Toch bedankt voor je reactie!

Uit mijn zoektocht via google zijn nog een paar leuke sites met recepten gekomen, voor de liefhebber:

Recepten babyvoeding 1   (dit is de keukenkikker-site waar Miep het over had)

Recepten babyvoeding 2

Recepten babyvoeding 3

groetjes,
Myrna

Terug
Bovenaan