bijvoeden

Hoi Allemaal,
Wij zijn trotse ouders van een zoon hij is vijf maanden en is 62.80 en 63 cm. Ben van de week begonnen met groente hap als eerste, mijn vraag is ik wil de voeding van 23:00 uur er afhalen ik geef nog borstvoeding( wil hier fles van gaan maken) op het cb adviseerde ze me dat ik rijstenbloem in de fles moet toevoegen maar mijn zoon heeft soms erge last van zijn darmpjes is het dan wel verstandig om dit toe tevoegen? ( ik geef hem omneo 1) Hij is s'ochtends al wel heel vroeg wakker 4:eek:ouur hij ligt dan te kletsen wij hebben niet het idee dat hij al honger heeft. Wie heeft er goed bedoelde adviezen
 
Hoi,
Mijn zoontje had ook nogal last van darmkrampjes en ik gebruik frisocomfort. Ik heb het bij mijn zoontje heel langzaam opgebouwd. Eerst 1 theelepeltje een paar dagen en dan twee en dan zo opbouwen. Je hebt zo snel genoeg in de gaten of je zoontje er krampjes van krijgt. En als hij krampjes krijgt, dan zou ik er gewoon nog even weer mee wachten en dan later een keer weer proberen.
Groetjes Renate
 
Je geeft hem al omneo 1 of moet je er nog mee beginnen.

Want dan kan je beter eerst dat geven en dan als hij daar goed op reageert kan je het toevoegen. Net als Renate zegt langzaam opbouwen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Sinds wanneer heeft je zoontje last van zijn darmpjes? Als je denkt dat het met het groentehapje te maken heeft, kan je daar gerust even mee stoppen. Tot 6 maanden is borst/flesvoeding genoeg.

Rijstebloem kan inderdaad belastend zijn voor de darmpjes en verstopping veroorzaken. Ik zou daarmee dan ook liever wachten tot je zoontje minstens 6 maanden is. Het is ook helemaal niet nodig hoor. Voor het doorslapen hoef je het ook niet te doen (uit onderzoek is gebleken dat wel of geen rijstebloem niks uitmaakt). Ik snap ook niet dat het cb dit voorstelt als ze officieel adviseren tot 6 maanden te wachten en zeker niet bij een kindje met darmproblemen.

Groetjes,
Pauline
 
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reactie's dit is trouwens een leuk forum waar je best veel kunt afhalen dat van belang kan zijn. Ik zal er zeker nog een keer gebruik van gaan maken
Groetjes een trotse moeder
 
Terug
Bovenaan