Bijvoeden

Hoi allemaal,

Zijn er dames die ervaring hebben met het vroeg beginnen met bijvoeden ?
Heb t idee dat mijn zoontje er aan toe is.
Hij smakt veel kijkt naar ons als we eten en bijt veel op zijn speen.
Flesvoeding loopt niet lekker ( al tijden niet) en het is een gevecht om zijn fles leeg te krijgen.
Hij drinkt 5 x 170 ml en laat af en toe wat staan.
Heb t idee dat met bijvoeden hij meer binnen gaat krijgen.
Zat er aan te denken om nutrix door zijn fles te doen (* de laatste fles ) want hij slaapt ook nog steeds niet langer dan 4 a 5 uur door.
En 1 x pd een paar hapjes fruitmoes.

Graag ervaringen/tips

groeten marja
Hij is 3,5 maand, maar een "snelle" baby.
 
Hallo,

Ik weet niet of het je eerste kindje is, maar misschien gebruik je een te langzame speen. Hierdoor kan je kindje zijn zuigbehoefte zijn bevredigd, maar heeft het misschien nog wel honger. Dan drinkt hij misschien wel de fles leeg.

Voor de nacht zou ik inderdaad ook nutrix gaan toevoegen, dat deden wij ook bij onze zoon die toen vier maanden oud was. Ik deed eerst 1 schepje en uiteindelijk deed ik 2 en een half schepje. Onze zoon was heel gulzig en leek niet verzadigd. Sinds de nutrix aan de avondfles werd toegevoegd sliep hij ineens tot 07.00 door.

Als dit niet een oplossing biedt, denk ik dat je zoontje 's nachts nog niet zonder voeding kan en heeft hij misschien nog een 6e fles tijdelijk nodig. Dit is vervelend, maar niet alle baby's slapen al met 3 en een halve maand door. Misschien moet je nog een beetje geduld hebben. Evt. kun je ook een halve fles geven.

Ik zou de nutrix niet aan elke fles toevoegen, omdat hij dan misschien te verzadigd raakt overdag en de volgende flesjes niet leeg drinkt.

groetjes!
 
HOI!
Ik gaf mijn dochter ook altijd al eerder dan volgens de 'boekjes' de hapjes enzo.. Dus als jij denkt dat hij het wil, zou ik het zeker doen.. Het cb was het niet altijd met me eens, maar zij wilde het graag.. Mijn zoontje daarentegen heeft helemaal geen behoefte, dus doe ik het niet! Wat mij betreft is het cb alleen voor de nodige controles, maar ieder kind is anders hoor!
 
Hoi Marja,

Bij mijn dochter ben ik ook met 3,5 maand begoonen met groente en fruit. Nooit een probleem geweest met uitslag of ontlasting ed. Ze vindt het heerlijk. Ze krijgt 3 flessen van 200cc en de laatste voeding maak ik een papje met Nutrix. Ik doe er wel 6 flinke el in, en geef het dan met een lepeltje. Ik heb dit ook niet langzaam opgebouwd of zo, het ging meteen prima.
Onze docter is ook een "snelle" baby, had ook het idee dat ze er aan toe was. Wat op het Cb wordt vertelt is een algemene richtlijn, maar niet elke baby is het zelfde. Wij als volwassenen eten en drinken toch ook niet allemaal het zelfde, terwijl daar ook wel richtlijnen voor zijn. Onze dochter rolde zich ook al met 2,5 maand om, wilden ze eerst helemaal niet geloven op het CB! Gewoon lekker proberen die hapjes, je ziet wel hoe het loopt!

Succes!
 
Terug
Bovenaan