bijvoeden

hallo,

mijn zoontje is nu 5 en een halve maand, hij krijgt 5 flessen gekolfde borstvoedingsmelk van 220ml.

als hij 6 maanden is mag hij een fruithapje gaan proberen,

ik vind zelf om 2 uur een fijne tijd, is dat ook aante raden of is om 5 uur beter omdat hij in de toekomst ook om 5 uur zijn warm eten gaat krijgen?

maar als hij dan dus om 5 uur warm krijgt dan kan ik toch om 2 uur zijn fruithapje geven of is het beter om het fruithapje als toetje te geven na de warme hap?

en dan nog iets als ik als hij 6 maanden is begin met een fruithapje hoeveel ml is dat dan en hoeveel melk krijgt hij dan op dat tijdstip nog of vervalt dan zijn hele fles van 220ml????

ik kan dit natuurlijk met het cb bespreken daar ga ik nog naartoe voor ik met he bijvoeden begin , maar ben ook nieuwschierig naar andere meningen.

alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal

groetjes kelly trotste moeder van zoontje justin 02-12-2006

Heey,

Mijn kids kregen altijd smorgens om 10 uur fruit.
Ik had het volgende schema:

7.00       uur fles
10.00   uur fruit
12.00    uur fles
15.30   uur fles
( later om : 17.30   groente)
19.30   uur fles
23.00   uur fles

als jij om 14 uur fruit wil geven kan je het zo doen:

7.00     uur fles
11.00 uur fles
14.00 fruit
16.00 fles
( later om : 17.30 groente)
19.30 uur fles
23.00 uur fles

succes ermee, groetjes simone

Heey, ben er nog ff,

Ik zal beginnen met 3 a 4 lepeltjes fruit en kijken hoe hij erop reageert.
Later kan je dan een half of heel potje van 4 mnd geven..
Meestal als je fruit toevoegt verdwijnd er 1 fles, zodat je 4 flessen hebt van
180 cc water + 6 scheppen en 1 a 2 x fruit.

groetjes simone

Mijn dochter is volgende week 7 maanden.
Sinds ze 6 maanden is doen wij het zo:

08:30 BV
10:00 4 scheppen fruit + 1/2 liga
12:00 bambix of 1 boterham met sojamelk
15:00 BV
17:00 groente + aardappels of rijst + toetje
19:30 BV

Wel maak ik zelf alles vers. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

hoi antoonentoos

ik kolf vanaf dat mijn zoontje ongeveer 4 weken is, ik vond de live borstvoeding erg fijn .

ik heb me een beetje laten beinvloeden door kraambezoek, ze vonden het onzin om iedere 2 a 3 uur met je borst te gaan zitten voeden. justin was toen nog maar een week of twee en bezoek vond het raar dat ik elke twee uur moest voeden en volgens hen zou kv dan beter zijn ook voor zijn ritme.

ik ben toen enkele voedingen gaan kolven om te kijken of hij genoeg binnen kreeg, ik ging twijfelen.

( ik kon niet goed aan mijn borsten voelen of justin er genoeg van dronk, hij plaste wel veel hoor)

en ik was benieuw of justin er langer op ging slapen, nou niet dus.

hij dronk denk ik genoeg uit de borst, want met een volle fles wilde hij ook iedere 2 a 3 uur.

van af en toe een fles kolven, werden het steeds meer flessen en toen wilde hij de borst niet meer.

ik vind het ergens wel erg jammer want het was zo intiem enzo maar ik vind het absoluut niet erg om te kolven en ga dat zeker nog een hele tijd volhouden!!

nu weet ik wel beter hoor en om de 2 a 3 uur is niets vreemds met een baby van 2 a 4 weken.

groetjes kelly

oja justin zijn schema is dit , hij slaapt niet zo lang als jullie kindje maar ik ben erg tevreden met dit schema, 06:00 220ml bv

10:00 220ml bv

14:00 220ml bv

17:00 220ml bv

21:00 220ml bv

ja nu nog beetje saai schema maar hij is bijna 6 maanden en dan begint het echt eten!

ik vind zelf dus om 14:00 uur een fijne tijd om het fruithapje te geven want dan ben ik zelf altijd thuis lijkt me wel erg leuk om te geven, ik werk vaak smorgens. en anders dus om 17:00 uur is papa er ook bij!

groetjes kelly

Ach dat is ook wat zeg. Iris was de eerste 16 dagen in het ziekenhuis en was het stipt iedere 3 uur. Thuisgekomen meestal om de 2 1/2 uur!!! Gelukkig werd het om de 3 en daarna 4 uur.
Jij moet nu ook wel veel tijd kwijt zijn met en kolven en met de fles voeden.
Mijn meidje is precies het tegenovergestelde, een echte flesweigeraar. Is ook niet altijd even handig....

Terug
Bovenaan