bijvoeden

hoi,

volgens mij is Fiene de laatste die aan de bijvoeding gaat maar van het weekend is het dan zover!
ik ben heel benieuwd naar wat jullie je kindjes als eerste hapje hebben gegeven en hoe ze daarop reageerden.
ik denk aan worteltjes als eerste hapje. gisterenmiddag pakte ze banaan van grote broer, die brak meteen af, dat is mooi dacht Fiene, die is voor mij. ze begon er een beetje op te sabbelen en werd helemaal enthousiast, helaas moest ik het wel nog even afpakken want ja, van het weekend is pappa erbij en die wil het eerste hapje natuurlijk ook zien (en de camera er bovenop), daarna kunnnen we er een beetje mee gaan spelen. ze werd er wel een beetje boos van dus ze is er wel aan toe.

groetjes

Ik ben begonnen met peer.
Eerste keer: heeeeeeeeeeeeeeeeel vies, en hij werd al maar bozer. Echt als je 10 minuten later even wat tegen hem zei kreeg je serieus een grom te horen. Rot op!
Volgende dag toch weer peer, dagen daarna ook. Ging steeds beter.
Toen banaan: mjum mjum mjum mjum.
Toen s'middags worteltjes. Hij riep bij voorbaat al mjum mjum, maar schrok zich rot van de smaak.
Hij at alles op, maar keek heeeeeeel bedenkelijk.
Dagen daarna ook nog gehad.
En sinds afgelopen vrijdag: mond gaat dicht (en je krijgt um ook echt niet open), en hij wendt z'n gezicht af.
Kortom: wij zijn weer terug bij af.

Liam kreeg ook peer! Heeeeeeerlijk vond hij het! Elke keer een nieuwe smaak aangeboden en 4 dagen achtereen hetzelfde gegeven. Nu lust hij alles, behalve als het te zuur is! Logisch ;)
Wij gaan binnenkort beginnen met een broodkorstje. Ik heb hier mee gewacht totdat hij zelf de coordinatie had om zn hand naar zn mond te brengen (en zo dicht mogelijk bij de 6 maand) en dat kan hij nu, dus nu maken we de volgende stap en mag hij zichzelf gaan vermaken met een korstje :) Leuke stapjes zijn dat!
Veel plezier!!!!
Liefs Kim en Liam (volgende week 6 maand)

hoi hier zijn we begonnen met mango en peer maar ze kreeg hevige krampjes en ging absoluut niet goed even gewacht en nu geven we bloemkool gaat super alhoewel ze het minder lekker vind de peer en mango ging er met liefde in maar ja ging niet goed. vandaag gaan we worteltjes proberen voor de aankomende 3 dagen kijken of dat ook goed gaat..

liefs non

Wij zijn begonnen met rijstepap. Heb ik gemaakt van gekolfde melk. Nu proberen we ook af en toe wat fruit. Dat vindt Xairo wel lekker. Als we hem groente geven dan gaat hij na ongeveer 5 hapjes overgeven. Van de kinderarts mogen we daar nog een tijdje mee wachten.
Liga (eerste stap) ergens door kruimelen valt hier ook goed in de smaak.

Liefs Petra

Wij hebben ook worteltjes gegeven als eerste hapje. Ik vind het wel verstandig om met groente te beginnen want fruit lusten ze vaak wel beter. En zo leren ze eerst de groentesmaak.
Inmiddels eet ze wel alles behalve bloemkool, dat vindt ze echt vies ;)

Hier ook een oranje bekkie na het eerste hapje :) Worteltjes dus. Tot nu toe gaat dat er het best in. Over andere groente is hij tot nu toe niet echt te spreken.
We blijven gewoon verschillende smaakjes aanbieden.

Fruit vind hij lekker, is zoet hè.

Wat me opvalt is dat hij het helemaal glad wil:S. Onze oudste hebben we nooit prakjes gegeven, gewoon meteen stukjes en dat ging heel goed. Deze jongeman werkt alles wat op een stukje lijkt zijn mondje uit. Dus daar moeten we nog mee oefenen.

Vandaag mini stukjes brood gegeven, die heb ik na de maaltijd allemaal van de grond geraapt :)

Veel plezier met de happies!

Hahhaha Marinally ik herken het.....

Dani at als eerst fruithapjes appel/peer mmmhhhh worteltjes mmmh dat ging er allemaal zo in!!!
Maar toen ik met een potje bloemkool aankwam en proefde keek hij ook zo van IEEEELLLL en ging bijna over zn nek..... Bij de 2de dag proberen idd ook zijn kaken stijf op elkaar en deedt zn mond niet meer open! en kijkt dan boos van rotop met je potje....
De vlgde morgen kwam ik met zn fruithapje aan... en eerste instantie hield meneer zn kaken weer stijf van da moet ik nie die rommel bah.... tot hij proefde van heeey das niet die bloemkool at hij weer alles vrolijk op LOL.....
Dat zon kleintje da weet he!!! Lachen hoor al dat eten proberen...en die gezichten die ze erbij trekken....

Terug
Bovenaan