Bijvoeding afbouwen, HOE????

Zoals de meesten van jullie wel weten heeft Jorja een weekje na haar geboorte een tijd in het ziekenhuis gelegen. Daar heeft ze voornamelijk sondevoeding gehad alvorens ze een flesje kreeg.

Wonder boven wonder konden we de borstvoeding gewoon weer oppakken, ze dronk nog steeds als een tierelier! Maar....

Ze had niet echt genoeg aan mijn voeding leek het. Regelmatig bleef ze zoeken, bleef ze huilen... Uiteindelijk op aanraden van de VK toch maar wat bij gaan voeden.

Gister bleek dat Jorja ontzettend is aangekomen, dus die bijvoeding heeft ze eigenlijk niet écht nodig. Ze zeiden dat ik gewoon per dag 10 cc per voeding minder moet gaan bijvoeden. Dus vandaag 50 cc, dan morgen 40, overmorgen 30, etc.

Maarrrr... Mijn meiske accepteert dat dus écht niet! Ze schreeuwt moord en brand als ze niet gewoon d'r 50-60 cc krijgt en gaat dan dus ook niet slapen.

Hoe moet ik dit in hemelsnaam afbouwen?

Een speentje spuugt ze elke keer uit, dus dat heeft érg weinig nut...

Soms heeft ze trouwens na een voeding géén behoefte aan een beetje extra, er is geen peil op te trekken!

Wat kan ik doen? Vaker aanleggen heeft ook niet zoveel nut, dan sleep ik gewoon de hele tijd met 'r rond, drinkt ze even, laat ze weer los, en dan toch weer zoeken...

Misschien eerder aanleggen? In het ziekenhuis kreeg ze natuurlijk netjes om de 3 uur. Kan het zijn dat ze dit voeden op aanvraag gewoon niet helemaal snapt en daardoor teveel honger heeft als ze het begint aan te geven??

HELLUP!

Lynn mama van Vleertje (21-12-04) en Jorja (11-08-06)

PS. Met Vleer is de borstvoeding ook nooit helemaal lekker gegaan, die was ontzettend lui!

Hoi Lynn,

Ik ben geen expert op het gebied van borst voeding, maar ik heb bij Maarten inmiddels wel gemerkt dat het ff doorzetten is. Ik heb ook wel eens een dag dat ie maar terug blijft komen. Zover ik op de borstvoedingscursus begrepen heb is het wel belangrijk dat je dat voeden op verzoek even een aantal dagen doorzet. Daarmee wordt nl de hoeveelheid  moedermelk in je borsten  beter afgestemd op je kind.

Als het echt niet lukt zou ik de vraag even stellen op www.borstvoedingsforum.nl. Ik heb enorm veel aan dat forum. Je krijgt hier namelijk antwoorden van zowel experts als ervaren moeders.

Ik moet zeggen dat de borstvoeding mij steeds beter afgaat.

Succes!

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan