Bijvoeding baby 6 maanden: graag jullie tips

<p>Lieve ouders,</p><p>ik ben nogal zoekende om de vaste voeding op te bouwen voor mijn zoontje 6,5maand oud. Bijvoorbeeld vlees, vis en ei. Kan dat al? hoe geven jullie dat (gupereerd, geprakt? Hoe heb je dat bereid?) en hoeveel geef je van wat elke dag?</p><p>jullie zouden me heeeeeel erg helpen door gedetailleerd te vertellen hoe jullie dat doen of deden met je baby van deze leeftijd!</p><p>Achtergrond informatie: hij is ongeveer 9kilo en 75cm</p><p>zijn voedingsschema nu:</p><p>8.00u fles 210ml opvolgmelk en beetje granenpap</p><p>11.00u fruithap: hele banaan, of perzik, peer, appel</p><p>12.30u fles 210ml opvolgmelk</p><p>14.00u broodkorstje en/of babykoekje</p><p>16.00u fles 210ml opvolgmelk</p><p>18.00u groentehap: ik probeer ongeveer 100-150gram groente te geven. Voorbeelden van zijn menu: courgette met rijstvlokken, of zoete aardappel, wortels met beetje aardappel, pompoen met beetje aardappel of rijst. Ik geef groente gepureerd. </p><p>19.30u fles 210ml opvolgmelk met beetje granenpap</p><p> </p><p>tips mbt dit schema zijn welkom!!! Voor mijn gevoel krijgt hij al best veel maar hij heeft er echt behoefte aan... fles minderen lukt echt nog niet.</p><p>alvast bedankt voor het meedenken!</p>

Hallo! Fijn he, een goede eter ?. Ons zoontje wilde ook al vroeg echt eten en had aan borstvoeding alleen echt niet genoeg meer, al ruim voor de 6 maanden. Als ik je schema bekijk zou ik beginnen met een boterham ipv alleen broodkorstje 's middags. Eiwitproducten hebben ze pas heel laat nodig en zijn moeilijker te verteren. Vanaf ong 6 maanden kreeg ons zoontje (naast borstvoeding op verzoek) 's ochtends 1 stuk fruit, tussen de middag 1 boterham in hele kleine stukjes (uiteraard steeds groter toen hij de stukjes goed weg kreeg), rond 17.00 uur 200 gram groentehapje (groente met aardappel/rijst oid) en een fles pap voor het slapen. Rond de 8 maanden zijn we pas eiwitproducten gaan toevoegen, beginnend met smeerkaas door de groentehap.
Succes ermee!

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en heb ongeveer dit schema
8 uur ochtends fles 150 ml
10/11 fruithapje 6 maanden of ik geen banaan, appel, kiwi.
12/1 fles 150 ml en ben aan het oefenen met stukjes brood.
15/16 uur fles 150 ml
17/18 avond eten. Pureer het zelf en soms potje als wij wat eten wat ik niet gepureerd krijgt. Half potje voor 6 maanden of half schaaltje gepureerd.
19/20 180 ml fles met 3 scheppen pap erdoor. 
De ene x komt hij nog s avonds de andere x niet net hoeveel hij eet op een dag. 

Hey, 
zo ziet de schema eruit van mijn dochter van 7 maanden:
9u opvolgmelk 240 cc + 8 schepjes
11u half sneetje boterham 
13u opvolgmelk 210 cc + 7 schepjes en 4 schepjes bambix granenpap
16u fruit zelf gepureerd 
18u30 groente met aardappelen, pasta of rijst soms vis/kip/rundvlees zelf gepureerd
En daarna komt ze niet meer voor de fles want ze slaapt al om 20u, elk kind is anders zoals ik bij de andere dames zie krijgen jullie kleine nog wel een fles met pap voor het slapen maar mijn kleine heeft daar geen behoefte aan die slaapt liever door en ik laat haar dan ook lekker slapen. Daarom geef ik haar papfles s’middags want dan heeft ze het meest honger. Met eten zijn er buiten geen zout/suiker geen regels vind ik honger is honger en de ene kind eet meer dan de ander zolang je kleine tevreden is zou ik niks aan de schema aanpassen 

Terug
Bovenaan