bijvoeding bijna 4mnd.

Hallo,
Vraagje; mijn dochtertje is bijna 4 maanden en nu wil ik alvast langzaam gaan beginnen met het geven van diksap en fruithapjes. Volgens mij is ze hier wel aan toe en ik vind het ook fijn als ze alvast aan andere, nieuwe smaakjes kan wennen. Hoe kun je je kindje het beste een fruithapje laten eten? vasthouden zoals je flesje geeft of in wipstoeltje? en hoe leer je je kindje van een lepeltje eten? Wanneer mag je trouwens het laatste avondflesje (nu 21.30uur) laten vervallen? wil eigenlijk met 4 maanden dit gaan vervroegen en dan pap erbij doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? alvast bedankt!
 
in een wipstoeltje vind ik handiger, omdat je dan goed overzicht hebt wat je doet, anders zit alles onder de fruithap. Je kunt het beste een klein beetje fruithap op de lepel doen en het gewoon voor haar houden. Waarschijnlijk gaat ze dan vanzelf met haar mondje bewegen om het naar binnen proberen te zuigen. Als ze dat niet doet kun je een beetje fruithap in haar mondje doet, zodat ze weet dat het lekker is en eetbaar. Dus gewoon net als de fles zelf laten eten. Dan eet ze op haar eigen tempo. En ze geven zelf wel aan wanneer ze vol zitten of niet meer willen. Mijn dochertje is 5 en een halfe maand en die duwt gewoon de lepel weg als ze niet meer wil.

laatste voeding laten vervallen is ook een kwestie van uitproberen. Steeds vervroegen is een goed idee, maar niet teveel tegelijk, want dan zit je snachts weer. En als dat niet werkt is ze er nog niet aan toe, maar dat merk je gauw genoeg. Pap erbij is handig als ze niet doorslaapt. Als ze gewoon de nachten doorslaapt hoeft het niet. Voor de afwisseling kun je ook gewoon pap geven uit een bordje, dan oefent ze gelijk ook meer met een lepeltje.
 
Terug
Bovenaan