bijvoeding en brullen.

hoi,

heb nou al een paar x geprobeerd om mijn zoontje bijvoeding te geven.
maar na de eerste hap zet hij het meteen al op het brullen
herkent iemand dit en heeft iemand misschien tips.
ik heb banaan gepureerd en ongepureerd gegeven
en wortel ongepureerd eerst geprobeerd maar hij zoog er zo hard aan dat hij bijna helemaal zijn mond in ging. dus toen daarna gepureerd.
hij is nou 5 en halve maand.

monique

Hoi Monique,

Mijn advies is:gewoon blijven proberen en blijven aanbieden..Wil hij echt niet meer?dan stop je er mee en probeer je het de volgende dag weer.
Zo heb ik het ook gedaan.Ben met 5,5 maand begonnen met bijvoeden(mijn zoon is nu 6 maanden en 5 dagen)en in t begin moest hij er niets van hebben,draaide iedere keer zijn hoofd weg enzo.Toch heb ik t elke dag aangeboden en opeens deed ie vanzelf zijn mond open,zo van:"he,dit is toch best lekker"
En zo doe ik dat op dit moment ook met het warme eten,waar hij ook nog niet zoveel van moet hebben..Ze moeten er gewoon aan wennen..
Succes.
Groetjes Kim

hoi.
een kindje moet 1 smaak heel vaak geproefd hebben voor hij het lekker kan vinden(sommige lusten het wel vanaf dag 1)
maar probeer dus elke dag het zelfde.
peer is een zachte smaak en wortelen ook.
wortels lijken lekker maar de ervaring leert dat ze dit helemaal niet zo lekker vinden.

ook kan het schelen of het uit een potje komt of zelf gekookt is.
dus kook je altijd probeer dan een potje, of anders om!
maar houdt 1 smaak vol.

groetjes

Hoi,

Ik heb op eigen houtje mijn zoontje Shane van nu 5,5 maand fruithapjes gegeven omdat het cb totaal niet mee werkt en er een te veel eigen mening op na houdt.
Iedere avond keek Shane het eten van ons bord af en iedere middag begon hij te brullen.
Ik ben begonnen met het pureren van banaan , iedere middag geef ik hem 2 eetlepels gepur. banaan met 30 cc water/ 1 schep voeding .
Hij vondt het geweldig !
Na 2 weken ben ik begonnen met peer en ook dat heb ik 2 weken lang gegeven.
Nu zit ie aan banaan en peer samen en nu 3 eetl.

Ik vind persoonlijk het cb je een richtlijn moet geven en dat je zelf moet kijken hoe je kindje is.
Het is onze eerste maar men zegt altijd 'vertrouw op je moedergevoel'en die gaat voor mij goed op.
Vraag dingen aan het cb en hier maar niemand kent je kindje zo goed als jullie zelf denk daar altijd aan en tuurlijk ga je niet experimenteren met rare dingen maar doe wat goed voelt !!

groetjes Joy

Terug
Bovenaan