Bijvoeding met Hyper allergenen voeding

Hoi Hoi

Ik Heb een zoontje van bijna 4 maanden hij word 26 juni 4 maande.
Nu wil ik weten of er mensen zijn die beginnen met bijvoeding als ze op hyperallergenen voeding zitten van Nutricia.
Kris is heel druk en actief over dag wil weinig slapen. en verteert zijn fles snel en met hyperallergene is dat nog sneller.
Ik vroeg me af of ik nutrix kon toevoegen in voral de laatste fles want hij is smorgens erg vroeg. soms al rond half 6.
weet het nog wel te rekken vaak.
Maar nu zeggen ze bij het CB dat ik beter niet voor de 5 maande met bijvoding moet beginnen maar mijn man en ik merken dat hij echt de behoefte krijgt hij knabbelt op de speen en maakt van die kauw en smak bewegingen.
Ik weet het niet meer. vind het allemaal zo moeilijk. Maar mijn man en ik vinden wij kennen ons kind het best maken hem elke dag mee. maar wordt er onzeker van en wil het allemaal goed doen.
Groetjes Jenny
 
Hallo Jenny,
Je bent denk ik wel met een reden begonnen met Hypo-allergene voeding?
Dan kun je wel beter wachten tot een maand of 6 met bijvoeding ivm allergieën. In Nutrix rijstebloem zitten geen voedingsstoffen, alleen maar calorieën.
Dus echt nut om dat te geven heeft het niet. Het voegt weinig voedzaams toe.
Dat hij gaat knabbelen en smakken heeft eerder te maken met de ontwikkeling van zijn mond, hij is op die manier aan het ontdekken en proeven.
Ik weet niet hoeveel voeding je hem nu geeft, maar misschien kun je die nog iets ophogen met 30 cc en een extra schepje.
Sommige kinderen zijn ook nou eenmaal vroeg wakker, die van mij is ook een vroege vogel. (gaaaaap)
Succes! Ingrid
 
Hoi Jenny en ingrid,

In nutrix zitten ook zo goed als extra calorieen.

Als er in de fam allergieen voorkomen en hij ook gevoelig is is het beste om te wachten tot zes maandne want dan zijn de darmpjes pas volgroeit en kunnen het eten beter verteren.

Een vraagje komt hij ook s'nachts nog voor een voeding en hoe laat is de laatste voeding.

Je moet er namelijk ook rekening mee houden dat sommige kindren dat gewoon nodig hebben.

Mijn dochtertje ook die heeft soms echt nog een nachtvoeding of vroege ochtend voeding nodig. Door dat ze ff troost willen, dortst hebben of trek.

Ik vind dat ouders snel willen dat kinderen de hele nacht doorslapen. Stel je voor dat als je s nachts verdrietig word of dorst hebt en je man zegt ja nee nu niet je gaat nu door slapen hup liggen een aai en klaar.

Sorry als ik wat bot overkom is niet de bedoeling.

Er zijn genoeg mensen die wel met bijvoeding beginnen dus het blijft een eigen keus dus succes

groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Hallo,

Mijn zoontje is bijna vier maanden is weegt 7500gr. Hij krijgt wel al bijvoeding en doet het er erg goed op, heeft geen krampjes enz. Hij zit op vier voedingen van 200cc waarvan de laatste fles een papfles is. Het cb zegt dat je pas met zes mnd mag beginnen met bijvoeden maar ik ben al eerder begonnen hoor, want thomas heeft wat meer voeding nodig dan een ander kind. Hij krijgt vanaf zijn zevende week ook al forte van nutrilon, je voelt als moeder zelf aan wat je kind wilt of niet.

succes jeannette
 
Hoi jeannette,

Tuurlijk moet je kijen naar je kind. Maar als er al eenallergie is is het beter om te wachten tot zes maanden.
Vandaar mijn advies.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Romi had veel last van haar darmpjes en reflux daarvoor liepen we bij de kinderarts. Zij heeft ons geadviseerd vanaf 4 maanden te beginnen met fruit, dan langzaam aan met groente en op 5 maanden een papfles ( vanacht voo het eerst en mevrouw werd pas om 08.45 wakker, luxe hoor). Volgens haar is de kans dat ze met 6 maanden een allergie kweken even groot als eerder als je er aanleg voor hebt! Met Romi dr darmpjes gaat het nu veel beter omdat het allemaal wat smuiiger wordt ook de reflux gaat best aardig door de andere voeding en het iets wat vastere voedsel.

Met wat voor een reden ben je de hypoalergenene voeding gaan gebruiken?
Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen als jij denk dat hij er aan toe is dan is hij er aan toe, twijfel je dan wacht je nog even! Een kind is uniek en loopt nooit gelijk aan de schema's van het CB.

succes corine
 
Inderdaad, geen kind is gelijk en loopt helemaal synchroon met de schema's van het CB. Maar:
Als er al kans is op allergiën is het zeer verstandig om met bijvoeding te wachten tot 6 maanden. In de melk die je nu geeft zit echt alles wat je kind nodig heeft.
Mijn dochter is nu bijna 5 maanden en krijgt sinds kort wel nutrix. We hebben eerst 1 schepje in haar melk gedaan en goed gekeken hoe ze hier op reageerde. Dit ging goed, ze zit nu op 5 schepjes.
Met groente en fruit wachten we tot ze 6 maanden is. En dan beginnen we met groente, want dat is minder agressief.
Dat knabbelen en sabbelen heeft te maken met de fase waarin je kind zit. Dat doen ze op deze leeftijd allemaal. Als je kind honger heeft, tekort komt hoor je het vanzelf wel.
Groetjes, Susan.
 
hoi
fijn voor de reakties.
wij zijn als preventief op de Hyper allergene voeding gegaan. Ik heb Astma, en vroeger schijnbaar melkallergie gehad. mijn broertje ook en ik had de zelfde verschijnselen.
MIjn man heeft last van exzeem maar heeft niks met de voeding te maken bij hem maar toch hebben ze het ons geadviseerd.
We hebben een tijdje gezeten op de Nutramigen maar het werd niet minder maar ook niet beter met de klachten die hij had. HIj kreeg ook last van exzeem pplekkje het zelfde haast als me man maar tijdens die voeding we zijn nu iets meer als 3 weken op de gewone hyperallergene voeding en het gaat goed. hij reageert goed en poept goed. Als hij goed blijft reageren kunnen we gewonnen voeding proberen. hebben ze gezegd.
Weet volgende week meer gaan voor voor zijn derde prikje en vraag advies.

In ieder geval voor jullie advies
groetjes Jenny
 
Terug
Bovenaan