bijvoeding

Ik heb namelijk een vraagje over de bijvoeding.Ik heb een knul van 5 maanden vanaf 4 maanden ben ik een beetje begonnen met de bijvoeding,omdat ik zelf allergisch ben moest ik van cb eigenlijk tot 6 maanden afwachten en als ik zou beginnen dan eerst groente hapje geven.Ik ben wat eerder begonen omdat mijn baby er aan toe was .Ik begon echt rustig aan en iedere keer een of twee thee lepels meer,hij vind het zo lekker dat hij soms de hele potje wil opeten ik vraag me af of dit mag?Zijn er moeders met het zelfde ervaring?Wat moet ik volgens jullie doen en hoeveel mag ik hem dan geven.Naar mijn gevoel is hij niet dik (eerlijk gezegd det weet ik niet in mijn familie en vriendenkring hebben we geen andere baby)HIJ woog 3915 en 52 cm met de geboorte en nu na 5 maanden 8100 en 68cm hij is wel een lekkere knulleje zou ik maar zeggen.Ik wil hem graag zelf gemaakte hapjes geven maar hij wil niks van weten alleen de potjes vind hij lekker.Kan dit kwaad? Ik wil graag jullie mening hiermee horen.
Alvast bedankt,
Groetjes
 
Naar mijn idee je doet het goed maar een hele potje zou ik maar niet geven.Het is eigenlijk BIJVOEDING hij heeft melk nodig om te kunnen groeien en over zijn gewicht zou ik maar helemaal geen zorgen maken .Hij is wel aan stevige kant geniet vooral van je kleinje want voor je het weet zijn ze weer groot.
Groetjes
 
Hallo Susan,
Ook ik mocht van het CB vanwege vergrote kans op allergie, mijn zoontje (nu 21 maanden) en dochtertje (nu 6 maanden) niet bijvoeden naast de borstvoeding voordat ze 6 maanden waren. In ieder geval geen fruit of groenten. Als we toch eerder bijvoeding wilden geven, konden we het beste rijstebloempap geven, wat we ook gedaan hebben vanaf 5 1/2 maand. Toen mijn zoontje aan een fruithapje begon met 6 maanden, verdeelde ik een 4 maandenpotje over 2 dagen. Mijn dochtertje eet sinds vorige week ongeveer een eetlepel. Ik heb trouwens nooit zelf fruit gepureerd, altijd potjes gegeven, maar altijd maar een half potje per keer. Toen mijn zoontje bijna een jaar oud was, ben ik langzaam overgestapt op vers fruit, niet gepureerd, maar in stukjes gesneden, of een banaan uit de hand zelf af laten happen. Dat ging eigenlijk meteen goed, en hij is nu dol op fruit, hij eet banaan, appel, peer, mandarijn, meloen, druiven, aardbeien.....alles eigenlijk, en met veel plezier. Dus het is ook niet zo dat als ze in het begin alleen fruit uit een potje eten, ze dan later moeilijke fruiteters worden! Persoonlijk vindt ik je zoontje wel aan de stevige kant hoor, maar dat komt misschien omdat mijn kindjes een stuk kleiner waren. Mijn dochtertje van 6 maanden weegt 5900 gram en is 62 cm!
 
Terug
Bovenaan