bijvoeding

Wie van jullie ouders heeft er ervaring met een hongerige baby? Mijn zoontje van 3 maanden zou al bijvoeding moeten hebben. Nu niet gelijk allemaal gaan roepen dat dit onverstandig is, dit is op advies van het CB en de arts. Dus graag reacties van mensen die hier ook ervaring mee hebben.
Mijn zoontje gebruikt nu al nutrilon forte, maar er zou al nutrix door zijn laatste fles moeten en hij zou al fruithapjes mogen hebben. Hij was 16 dagen te laat en de arts zegt dat we dat bij zijn leeftijd wel kunnen optellen.
Graag zou ik van ouders die hetzelfde hebben meegemaakt reacties ontvangen hoe jullie dit hebben opgelost.
Ik weet heus wel dat het normaal nog niet hoeft cq mag, vanwege de darmpjes en het maagje, maar dit is dus op doktersadvies.
 
Hoi Annette,

dit komt mij heel bekent voor hoor. Mijn zoontje had ook altijd verschrikkelijke honger. Borstvoeding is mislukt omdat hij meer voedingsstoffen nodig had dan ik in mijn melk had zitten. Na 4 weken overgegaan op volledige flesvoeding. Al snel gebruikten we een combinatie van Friso 1 en Friso extra 1 (voor de hongerige baby). Dit ging goed. Toch kwam ook bij ons het gevoel met een maand of drie dat hij meer trek had dan alleen de melk kon stillen. dus met 3,5 maand begonnen met fruithapjes (1e hapje van Olvarit). dat ging goed, hij vond het heerlijk. We hebben nooit last gehad van krampjes etc. Nutrix heb ik nooit gedaan want ik vond het zo lastig in de fles, verstopte snel en hij wilde het sowieso niet drinken uit de fles. Ik denk dat het hem te veel moeite koste. Justin is 15 dagen te laat geboren.

Groetjes Patricia
 
Wij hebben hetzelfde advies gekregen. Mijn zoontje is nu 13 weken en krijgt sinds enkele dagen Nutrix door zijn laatste voeding. Ook geef ik hem af en toe een paar theelepeltjes pap voor de voeding van 11:00 uur. Wij hebben dit advies gekregen omdat ons zoontje al groot was bij de geboorte en daardoor eerder aan meer voeding toe is. Hij is nu ruim 6,5 kilo en 64 cm (was bij de geboorte bijna 4,5 kg en 55 cm). Wij hebben het advies van de pap dus wel opgevolgd omdat ons zoontje steeds eerder weer wakker werd van de honger en na iedere fles huilde omdat hij meer wilde. Nu gaat het een stuk beter. De fruithapjes wil ik vanaf 16 weken gaan geven, hoewel ik van zowel onze huisarts als het CB daar nu al mee mag beginnen. Hij reageert er dus erg goed op. Hij kreeg ook nutrilon forte, 5 x 200 cc.
 
gewoon proberen geef eens fruithap,misschien vindt ie het wel lekker.ook weer een vulling.ze eerder voorzichterig met ouders met allergie dan willen ze het lang uitstellen.
succes lekker smullen
 
Ons dochtertje is te vroeg geboren en vervolgens heeft ze een groeispurt gehad. Dus in de eerste maand groeide ze 5 cm en in de tweede nog eens 9. Dat is zoveel dat ze op het CB zeiden dat ze zich waarschijnlijk de eerste keer vergist hadden...Maar daardoor klopten naar ons idee de voedingsadviezen ook niet. Vanaf 6 weken hebben we haar fruit gegeven. En nou kun je inderdaad wel zeggen dat dat niet goed is, maar vraag je moeder maar eens, vroeger kregen baby's vanaf 6 weken bijvoeding en we zijn er allemaal groot mee geworden. Natuurlijk moet je wel zachte dingen geven. Maar een stukje banaan met een fijngekruimelde liga werkt heel goed tegen de honger. Rijstebloem in de melk (de nutrix), de voeding wat dikker maken (als je normaal 5 afgestreken schepjes in de fles doet doe je er nu eentje niet afstrijken) en ik gaf mijn dochter ipv 200 ml in de fles 210 en de laatste voeding voor de nacht 220. En daar dan nog rijstebloem in. En een verse witte boterham in een beetje melk vond ze ook lekker. Wel de korstjes eraf.
 
Bedankt allemaal voor jullie ervaringen. We hebben eerst gekozen voor de nutrix en dat gaat erg goed, langzamerhand beginnen we met de olvarit fruithapjes

Maar in ieder geval bedankt
Groetjes Annette
 
Terug
Bovenaan