bijvoeding

hoi we mogen beginnen met een beetje bijvoeding in de vorm van groente en/of pap

Weet alleen nog niet hoe ik het moet gaan aanpakken. Welke tijdstip doen jullie dit?
De pap moet smorgens, maar Kyan gaat na de fles nog even naar bed de laatste tijd en dat vinden wij ook nog wel lekker eigelijk.
Wat is jullie advies?

x yvonne

ik heb bij mara pas vanaf 12mnd pap gedaan, flessepap lukte nl niet.
fruit doen we om 3 uur samen met mara en dan 4 uur de fles
pap zou ik evt om 8 uur doen ipv de ontbijtfles
ik probeer met de fles nl al zoveel mogelijk de normale etenstijden aan te houden, dat is straks makkelijker en ze kan zo haar zus nadoen, die houdt ze nauwlettend in de gaten

maar ik denk dat ik het nu bij fruit hou en dan groente erbij kmo en pap zie ik wel

Hier geen pap, ze heeft t nog niet nodig, ze doet t prima om 4 flessen en een half potje fruit.
Het fruit krijgt ze om 10u dan is ze toch wakker. Na de eerste fles gaat ze nog 2 uurtjes terug en dan wordt ze vanzelf wakker en krijgt ze fruit. Dan om 12u fles en om 16u en 20u weer en dat is t. Je kan m die pap wel smorgen geven maar dan wacht je even wat langer voor je m weer weg legt, lijk me niet zo'n probleem denk ik.

Groente is hier nog niet aan de orde maar je zou m gewoon om 17u wat kunnen geven zodat ie toch nog een fles kan voor ie naar bed gaat.

xx

Hoi ik mag nog geen fruit geven i.v.m allergieen. Wij geven al bijna een maand 3 schepjes van de voeding aan rijstebloem. maar goed ook, want hij was maar 500gram gegroeid en anders dus nog minder.
Hij krijgt niet de hoeveelheid dat je onspronkelijk zou moeten geven.
Wil eigelijk gewoon dat hij van een lepel leert eten en weet niet of ik dat met pap moet gaan doen of met groente

vind het zo moeilijk

x

Dan denk ik dat ik eerst met pap zou beginnen. Dat is wat minder zwaar denk ik. En als dat goed gaat dan de groente. En het kan ook zijn dat ie de pap gewoon uit de fles wil en dat het met de groente wel gaat. Het is een kwestie van uitproberen denk ik en je gevoel volgen. Ik heb wel gemerkt dat dat hier goed werkt haha. Je voelt je kindje vaak zelf het beste aan.

Hier gaat in de laatste fles ook rijstebloem, een schep of 2/3 maar ik weet wel dat ik haar nog geen pap hoef te geven. Wil als ze 6 maanden is wat meer gaan proberen met pap en brood en dan zie ik wel wat ze doet.

Succes!!

xx

We hadden het er al een beetje over op fb, maar we hadden het nog niet over pap gehad. De hele vroege voeding is gewoon bij mij en daarna gaat hij ook weer naar bed, de voeding erna (rond 10 - 11 uur) geven we pap met één lepel aangezien jake nogsteeds de fles niet pakt en ik toch echt moet werken. Dat gaat goed, was eventjes oefenen. Dan speelt hij nog wel erna. De laatste voeding rond 5 - 6 uur krijgt hij zijn groentehapje en meteen nog de borst. Dan weer zijn ding doen, badje of spelen en zijn bed in. De rest geef ik nog de borst.
Wij doen wel allebei maar dat is in overleg met het cb. Beter iets binnen dan niets uiteraard.

Toevallig heb ik gisteren een site gevonden met een voorbeeldschema:
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_voedingsschema.htm

We zijn er zelf ook nog over aan het nadenken. Keiran lijkt al wel wat meer nodig te hebben. We doen nu 1 maal per dag een paar schepjes pap door zijn fles.

Groetjes,
Gerda

Terug
Bovenaan