bijvoedingen

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
hallo,

nou ik heb ook weer eens wat
mijn dochtertje is nu 7 maanden en wil echt geen een bijvoedingen.....geen fruit geen groente(zelfgemaakt niet en uit potje niet).
ze hou stug haar mond dicht en erin proppen heb geen zin dat spucht ze uit....zo`n eigenwijs, heb iemand daar ook last van...
ze krijg dus alleen bv nu......en kom nog steeds s`nachts omdat ze geen bijvoedingen heb....
ze wil ook echt niet uit flesje drinken ja als het haar zint......soms dus.....
wil dus echt overgaan op flesvoeding...iemand tips.....heb gehoord een tummie tub ofzo????
alle tips zijn welkom....!!!!!!!

groeten jantina

wil ze helemaal geen bijvoedingen ?mijn dochter van 5 maanden moet afwachten tot 6 maanden zei de cb je je kan afbouwen stap voor stap ?flesvoeding is nog beter dan komen ze niet snachts aan en heb je lekker beetje rust .

je kan friso proberen dat lijkt op moedermelk zeggen ze
\groetjes adama

quote: jantina82 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2009 14:29:32'));

hallo,

nou ik heb ook weer eens wat
mijn dochtertje is nu 7 maanden en wil echt geen een bijvoedingen.....geen fruit geen groente(zelfgemaakt niet en uit potje niet).
ze hou stug haar mond dicht en erin proppen heb geen zin dat spucht ze uit....zo`n eigenwijs, heb iemand daar ook last van...
ze krijg dus alleen bv nu......en kom nog steeds s`nachts omdat ze geen bijvoedingen heb....
ze wil ook echt niet uit flesje drinken ja als het haar zint......soms dus.....
wil dus echt overgaan op flesvoeding...iemand tips.....heb gehoord een tummie tub ofzo????
alle tips zijn welkom....!!!!!!!

groeten jantina

Gelukkig wil je kindje WEL aan de borst, en dat betekent dat ze in elk geval niets tekort komt (al is het vermoeiend voor jou).
Zit er allergie in de familie? Vaak zie je dat kinderen met een allergische aanleg dingen weigeren omdat ze aanvoelen dat ze er last van kunnen krijgen.

Dirk vertikte met 7 maanden ook elke hap die ik 'm op een lepel aanbood. Ik zat net als jij met de handen in het haar. Tot hij op een keer bij me op schoot zat onder het eten en zo een stuk groente van mijn bord griste, en dat lekker oppeuzelde. Bleek dat hij gewoon een afkeer van puree had (heeft ie nu, 9 kaar later nog steeds, ik hoef echt niet met appelmoes, aardappelpuree of stamppot aan te komen). Als hij stukken kreeg die hij zelf mocht afsabbelen AT hij. Bij zijn zusje zijn we sneller op die manier begonnen met eten. Beviel heel goed.

Op borstvoeding.com kun je heel veel lezen over bijvoeding geven, hoe je het aan kunt bieden, wat je kunt geven etc. Heel nuttig, ga daar maar eens kijken!

O, bij een kind van die leeftijd zou ik niet meer met flesjes gaan beginnen hoor. Als het drinken niet uit de borst komt, gewoon een beker gebruiken.

tot 1 jaar zegt de cb fles gefen en bij 1 jaar drinkbeker
groetjes adama

Hoi

Stukjes werkt inderdaad goed als kindjes niet willen eten tenminste hier wel.
Wat betreft de fles zou ik ook niet aan beginnen als ze het niet gewend zijn, hier is het probleem Nick wil alles drinken uit een beker behalve melk die drinkt hij pertinent niet uit een beker.
cb adviseert geen fles meer te geven maar dan drinkt hij geen melk meer hij 11 maanden dus lijkt mij nog wel vroeg.

Groetjes

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2009 22:03:55'));

tot 1 jaar zegt de cb fles gefen en bij 1 jaar drinkbeker
groetjes adama

Hm, dan wijkt je CB wel af van de gebruikelijke adviezen die de CB's samen met de tandartsen en logopedisten hebben afgesproken. Dat advies is namelijk om met 9 maanden te stoppen met flessen en hooguit nog één fles per dag te doen, rest met een beker. vanaf 4-6 maanden kun je een kindje al uit een beker leren wennen.

Terug
Bovenaan