Bijwerkingen behandeling IVF?

Hoi, hoi,

Ik ben mogen beginnen met het inspuiten van decapeptyl.
Even voor de duidelijkheid: dit is het stil leggen van de hormoonhuishouding.
Ik ben op 14 mei hiermee begonnen en volgens mij zijn de eerste bijwerkingen een feit?!

Ik ben namelijk ontzettend moe. Ik zou wel de hele dag kunnen slapen. Maar aan de andere kant slaap ik weer heel slecht. Ik slaap heel licht en zweet  heel erg. Zo erg dat ik wakker wordt doordat mijn shirtje doorweekt is. Daarbij droom ik de vreselijkste dingen.
Ook overdag heb ik  geregeld  zweet  aanvallen.
Ja, ja, ik ben ook hier en daar wat kribbig. Alhoewel ik daar nog niet overuit ben of dit nu komt door mijn slaap gebrek of mede door de decapeptyl.

Wie van jullie herkent deze bijwerkingen?

Juffy

Hoi Juffy,

Ik herken dit wel, ik zweet normaal eigenlijk nooit maar toen ik met de behandeling bezig was had ik ook echt opvliegers. En dromen, echt nachtmerries dat ik erna nog niet eens meer durfde te slapen en daardoor ook vaak moe was. En ik heb ook geregeld het gevoel gehad dat ik overspannen raakte, huilde met alles, kon echt nergens meer tegen en zag het vaak ook echt niet meer zitten.
Maar probeer positief te denken en goed te onthouden dat dit allemaal maar tijdelijk is en na de behandeling ook vrijwel direct weer allemaal over is. En je weet waarvoor je het doet en dat maakt het misschien toch af en toe wat gemakkelijker om met de "klachten" om te gaan.
Heel veel succes en laat je maar extra verwennen.
Lieve groetjes en ik hoop dat je binnenkort met heel goed nieuws komt.

Hallo ,

Ik spuit nu 2 weken decapeptyl en ben ook heel erg moe. De eerste dagen als ik   'smorgens wakker werd was ik helemaal hyper en tegen de middag doodmoe . Als ik nu de kans krijg geef ik er aan toe en ga ik een uurtje liggen anders trek ik het niet .

Beetje last van humeur schommelingen maar niet echt anders dan normaalgesproken voor de menstruatie .

Veel succes

Hoi Juffy,

Ik heb Lucrin-injecties gehad die ook je hormoonhuishouding stilleggen (na een operatie, ik heb endometriose). 3 maanden heb ik ze achter elkaar gehad en ik kan volmondig zeggen dat het echt de vreselijkste periode ooit was! Ik had nachtmerries, overdag opvliegers (je komt eigenlijk in de overgang, tijdelijk) en 's nachts echt ongelofelijk transpireren en niet kunnen slapen.. Omdat de bijwerkingen zo erg waren heb ik na een tijd Livial gekregen (geloof ik) en dat hielp heel goed. Want ik was echt op. Hoe lang krijg je deze injecties nog?

Succes ermee!

Groeten, Saar

Hoi, hoi,

Goh, wat prettig dat er dames zijn die zich direct herkennen. Ik was al een beetje gaan twijfelen over die vreslijke dromen. Hierover had niemand mij nog vertelt, misschien  hadden ze hierover  nagedacht: dit vertellen we wel en dit niet...
Als alles een beetje meezit moet in nu nog een dikke twee weken spuiten. Eerder twee en een halve week.
Maar als het dan bij deze bijwerkingen blijft... Want tot op heden heb ik nog geen last van emotionele buien.
Mijn mannetje doet er alles aan om mij te steunen. Dit vind ik erg lief! Hij is gewoon wat extra liever voor mij dan anders.

Laat nog eens horen hoe jullie het allemaal ervaren!

Liefs Juffy

Terug
Bovenaan