bijwerkingen clomid

Hoi meiden even een vraag.

Ik ben nu met mijn laatste ronde clomid 150 mg bezig. Nu heb ik s'morgens en sávonds   als ik opsta dat ik allemaal vlekken zie,  dit duurd dan een half uurtje of zo en dan wordt  het wel iets minder,  erg vervelend.... Zijn er meer meiden die dit hebben?? Ook slaap ik er ontzettend slecht van, bijna iedere nacht de halve nacht wakker.
het zijn bijwerkingen die in de bijsluiter staan maar ben benieuwd of er meer meiden zijn die er ook daadwerkelijk last van hebben.Volgens mij komt het door de hogere dosering want heb er de vorige keren niet zo veel last van gehad, in ieder geval niet van die vlekken, dat had ik toen niet, het niet kunnen slapen wel maar dat is nou eenmaal zo, pech dan.... even door bijten...... je moet er iets voor over hebben he.....
Wel lekker als je hier even kunt zeuren hahahaha sorry!!

xxx Niekje

Hoi Niekje,

Ik slik nu al een jaar iedere maand 5 dagen 50mg (laagste dosering dus) en iedere maand worden de bijwerkingen erger. Ik heb dus zelfs met maar 1 pilletje ook van die vlekken en gigantische opvliegers de hele dag door. Dat niet kunnen slapen heb ik weer niet specifiek rond het slikken van de clomid, gelukkig maar! Ik heb het afgelopen maand voor het laatst geslikt en als ik weer niet zwanger ben, dan beginnen we komende cyclus met IUI, en moet ik Menopur gaan spuiten. Het spuiten lijkt me wel eng, maar de bijwerkingen schijnen veel minder erg te zijn dan de bijwerkingen van clomid. Ik hoop het maar, want ik ben het spuugzat! Succes ermee, ik hoop dat je lekker snel zwanger bent, dan heb je tenminste kwaaltjes die nog enig nut hebben!

Liefs, Anke

Hoi Niekje, ik had ook last van bijwerkingen van Clomid, slecht slapen, slecht concentreren en mijn hoofd was net een op hol geslagen paard.

Inmiddels zit ik in spanning af te wachten of onze 2e IVF poging is geslaagd, maar  even afgezien daarvan, van alle hormonen die ik voor IVF hebt geslikt, gesnoven en gespoten heb ik veel minder last gehad dan dan die 5 tabletjes per IUI poging, in totaal 6 achter de rug, die ik heb geslikt.......dus het klinkt me bekend in de oren.

Dat prikken valt echt reuze mee, dus daar moet je je echt geen zorgen om maken, want dat ik 'zo'n dun naaltje, dat voel je niet.

Succes!

Groetjes, Pleun

Hi Niekje,

Ook hier vlekken voor mijn ogen hoor, en erg pijnlijke borsten, onrustig slapen en ook soort van onrust overdag. Opvliegers, hoofdpijn, kwalen genoeg. Niet alleen tijdens het slikken, maar ook verderop in de maand. Ik ben natuurlijk een paar maanden "Clomid vrij" geweest en dan weet je weer heel goed, dat het echt van de Clomid komt, die dingen die je voelt....
Tja hier mogen we allles toch?? Blij zijn, maar ook zeuren, of gefrustreerd zijn.....
Wel gezellig dat we samen op gaan

Ik slik 50 mg, dus ook minimale dosis, maar ik word er toch een flink andere Mickey van hoor
lfs

Hoi meiden
Bedankt voor jullie reacties. Weet je, soms denk je wel eens ga ik me bepaalde dingen niet indenken of  inbeelden maar merk nu dat ik idd niet de enige ben die last van de clomid  heeft. Maar nog even, donderdag weer eerste FM dus ben zeer benieuwd of er eindelijk iets meer te zien is , zo niet gaan we gewoon verder en zien we wel wat we dan gaan doen... Ik ben wel errug gerust gesteld door jullie over de hormooninjecties dus das wel super fijn.... Moet zeggen dat ik er wel weer vertrouwen in heb dat ook onze tijd wel komt.... maar je hebt toch soms van die dagen, maar dat hebben we allemaal...

Mickey op welke dag zit jij nu precies????

Nou spreek jullie wel weer.
xxx Niekje

hi Niek, Vandaag dag 11 voor mij, ik was immers pas op dag 5 begonnen met de Clomid, normaal op dag 3. Maar de gyn belde me dat ik nog wel kon beginnen deze maand, dus we zien wel! Ik hoop dat het goed gaat. Ik heb geen folikelmetingen, doen ze niet in ons ziekenhuis bij de minimale dosis en omdat ik voorheen heel regelmatig en goed leek te reageren op de Clomid heb ik nu geen controles. Misschien dat ik wel aanvraag of ik progesteron mag laten meten, week na de eisprong, maar ja, da's ook zo achteraf....

Maare goed, dag 11 dus en mijn cyclus is 31 dagen.

lfs Mickey

Hoi  
Nou vanmiddag weer voor FM geweest maar helaas weer niets te zien :-(
Nu zit ik pas op dag 9 maar omdat we een lang weekend weg gaan moest ik vandaag. Dinsdag maar weer terug maar verwacht er niet echt iets van en de gyn volgens mij ook niet.
We wachten maar weer af, eerst gaan we lekker genieten van ons lang weekend weg want dat hebben we wel verdiend!

xxx Niekje

heey meiden

Ik zit op cd 15 van de 4e ronde Clomid, 50mg!   ik heb nergens geen last van! alle 4   de rondes nks geen klachten gehad! ik wens allemaal succes

Terug
Bovenaan