Bijwerkingen DKTP ????

Hallo allemaal,

Mijn zoontje moet binnenkort zijn eerste prikje. Ik ben al weken info aan het verzamelen over de oude en nieuwe DKTP-prik. Er zijn zulke tegenstrijdige berichten, ik wordt er gek van. IK twijfel nog steeds.

Je hoort veel over bijwerkingen in de media, maar ik ken niemand in mijn omgeving die hier last van heeft gehad. Wie van jullie heeft ervaring met bijwerkingen?

Het schijnt dat het nieuwe vaccin minder bijwerkingen geeft, maar ik lees ook dat het beter werkt tegen kinkhoest. Is dit laatste waar?

Hebben jullie nog tips voor als de prik gezet wordt? Sommigen zeggen wel een koud washandje, anderen zeggen juist van niet. Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

Groetjes Miranda
 
Die nieuwe prik werkt niet beter of slechter tegen kinkhoest dan de oude prik. De nieuwe prik heeft minder bijwerkingen en daar gaat het om.
Mijn beide kinderen zijn van het oude vaccin best wel beroerd geweest. 2,5 tot 3 uur na het zetten de rest van de dag krijsen, lijkbleek zien en flinke koorts. Ik zorg er daarom altijd voor dat ik paracetamolzetpillen in huis heb voor als ze ziek worden.
 
Hoi Miranda,

De nieuwe prik werkt wel degelijk beter dan de oude (tegen kinkhoest)

De bijwerkingen zijn ook minder zoals hier boven al staat. Tot nu toe alleen van horen.

Ik twijfelde ook wel of niet maar ik heb zo iets ik twijfel dus ga voor safe en laat de nieuwe prik zetten.

Van de eerste 3 heeft ze nauwelijks last gehad maar waarom zou ik het risico nemen als het ook veiliger kan. En als je het kan betalen waarom niet.

De kans is misschien 1 op 1000 ook hier verschillen de antwoorden op. Maar je zou maar net die ene zijn.

Groetjes
 
hoi Miranda,

Ik heb 2 prikken gehad bij mn dochtertje,de eerste had ze heel veel last van haar beentje,rood,opgezwollen en heel veel pijn eraan,en wat koorts,bij de 2e prik,heb ik vantevoren arniflor van vsm op beide bovenbeentjes gesmeerd(wist niet welk beentje geprikt zou worden)en het verschil was enorm,ze had nergens last van!wel wat later even koorts,maar van haar beentje was niets te merken,ik vind het super spul en het is homeopatish dus echt een aanrader!

trouwens,ze heeft het gewone vaccin gekregen,en gelukkig geen gekke bijwerkingen.

succes
 
Hoi Miranda,

Ben het helemaal eens met Joyce. Als je het kan betalen zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Stel je voor dat je kindje wel last van de bijwerkingen heeft van het oude vaccin, dan denk je achteraf altijd had ik toch maar die nieuwe gedaan! Ik heb mijn dochtertje ook het nieuwe vaccin laten geven, en ben heel tevreden. Ze heeft helemaal nergens last van gehad, misschien had ze dat ook niet van de oude gehad maar hier heb ik een goed gevoel over! Succes met je beslissing!
 
ik ga er maar vanuit dat alle kinderen een eige reactie hebben op de prikken.mijn zoontje heeft hem gewoon op het cb gehad en hooguit 5 min gehuild.ik heb hem paracetamol gegeven voor ik erheen ging .en van de oude vaccin zijn de kinderen ook groot gewoorde.
 
Mijn dochter heeft nu 3 prikken gehad en nee ze vind het niet leuk maar last, nee niet echt beetje prutten en het beentje doet wat zeer. ik plan ook altijd zo dat ze daarna een voeding krijgt kan ze lekker slapen en dan is het ergste leed alweer geleden.
Maar goed het is voor iedereen anders
Janneke
 
Terug
Bovenaan