Bijwerkingen hormoon

A

Anoniem

Guest
Ik zou me even voorstellen.

Ik ben Janet 28, trotse moeder van een ondeugende kleuter meid.

4 jaar geleden spontaan zwanger geraakt na een massale longembolie, zware zwangerschap met hoge bloeddruk, veel vocht, zwangerschapsvergiftiging en hellp syndroom, waardoor een vroeg geboorte van 9 weken noodzakelijk was, dit hield me tegen voor een 2e, 2 jaar geleden toch de wens voor een broertje of zusje erbij.
Helaas kreeg ik geen normale cyclus en belande in de molen, we lopen nu bij een vruchtbaarheidkliniek omdat ik pcos Heb. We hebben geluk dat mn man zn zwemmertjes wel in top vorm zijn.
Na 3 maanden clomid zwanger, helaas vervolgd met een miskraam. De hormonen gieren al door je lijf en dan dit eroverheen, ik ben een binnen vetter en heb hier ook amper over gesproken ook niet met mn man.
Volgens mn man had ik veel last van de hormonen (zelf merkte ik dit weinig), mijn stemmingen waren zo wisselend en uit het niks kon ik omslaan van boos, blij naar huil buien.
Nu hormoon injecties, de eerste maanden ging goed amper tot geen bijwerkingen, maar mn lichaam reageert niet meer op 50mg en moet omhoog naar de 62.5 mg. Ik begin de bijwerkingen nu zelf te voelen, ik voel emotioneel een wrak.
Gezien ik een binnen vetter ben praat ik hier moeilijk over, voor mn man is dit ook niet makkelijk want die weet soms niet meer welke kant doe op moet zonder een sneer te krijgen.

Ik zit op het moment zo in de knoei dat ik niet weet of ik dit allemaal wel zo wil, maar toch is mn kinderwens zo groot.

Zijn er meer die zo'n last hebben van de hormonen? Hoe gaan jullie hiermee om En jullie partner?

Ik heb geen ervaring met medicijnen, wel met gierende hormonen die de spuigaten uitlopen ik had dit de eerste 12 wk vd mn zwangerschap extreem (heel kort lontje, echt lelijk doen tegen mn man, familie of eigenlijk iedereen die al verkeerd keek). En toen ik stopte met bv en wisselen van anti conceptie is hier ook drama. Ik heb het magische middel niet voor. Enige wat ik altijd doe is eerlijk toegeven en heel vaak mn excuses aanbieden na zo donderbui als ik me realiseer wat voor bak ellende ik over iemand heb heen gegooid. Je hebt er denk ik niet veel aan, gezien je een binnenvetter bent, desondanks probeer er toch even met je man over te praten. Want het is niet niks als ik zo lees wat je is overkomen! Ik hoop dat alles snel weer wat beter gaat, en die hormonen onder controle komen. Vergeet ook niet hormonen doen echt een hoop met je! En je kan nt hier ook niks aan doen! Weet de huisarts

Ging even mis, weet de huisarts ook niet iets om die heftige bijwerkingen te beperken? Heel veel sterkte in ieder geval! ❤️

Heb het (nog) niet met de arts besproken, ga ik wel doen gezien ik minstens 3x in de maand bij de kliniek ben. 

Ik had er ook enorm last van! Was zoals ik mezelf noemde een onmogelijk kreng (ik spoot decapeptyl en gonal-f) 
ik legde het de mensen uit en meed situaties vaak met openheid hebben mensen wel wat meer begrip dus probeer ondanks dat je een binnenvetter bent zo af en toe te praten zeker met je man.
ik benoemde altijd dat ik het niet wilde maar dat het echt vanzelf ging onder invloed van ik vergeleek het wel eens met een dronkenschap dan heb je jezelf ook niet altijd in de hand en met zo’n “grapje” snapte de meeste het wel. 
Er is weinig aan te doen de 1 reageert heftiger dan de ander. Ik kan je alleen sterkte wensen! 

Terug
Bovenaan