Bijzonder bevallen

Dag dames,

Voor een artikel van Ouders van Nu ben ik heel hard op zoek naar iemand die bevallen is met behulp van een tang. Kennen jullie iemand, zo ja, zouden jullie me dan een e-mail willen sturen met jullie telefoonnummer, zodat ik direct contact kan opnemen?

Groet,
Maria van Beelen
Ouders van Nu

ik heb een horror bevalling gehad met alles er op en eraan.
14 uur kwelling, ruggenprik,knip,vacuumpomp, uitgescheurd, totaalruptuur,ze hebben zelfs een krasje op mijn dochters hoofjes moeten maken met een tang...
mail me maar
sniffel@xs4al.nl

Hoi,

Ook ik heb een horror bevalling gehad, Vanuit kraamhotel naar ziekenhuis gereden met heftige persweeen, daar zou ik een tangverlossing krijgen omdat de uitdrijving niet vorderde, kindje lag in kruinligging, maar door de rit had ze zich gedraaid, in het ziekenhuis aangekomen had de Vk toch nog de bevalling gedaan, twee persween en een knip en ze was er, alleen bleef ik bloeden (uiteindelijk fluxus), had een cervix ruptuur opgelopen, die ze uitendelijk zonder vedoving of narcose gehecht hebben.

e-mail: moart@xs4all.nl

Groetjes Margot

Waarschijnlijk heb je al iemand gevonden maar ook ik ben de eerste keer bevallen met behulp van de tang. Ik heb er echt een trauma aan overgehouden. Ik was thuis begonnen maar met ambulance naar ziekenhuis omdat het persen niet vorderde en de baby het heel zwaar had. Eenmaal in het ziekenhuis ging het echt niet goed meer met de baby, ze dat inmiddels te laag voor een keizersnede. De Gynaelcoloog kwam, gaf me een hand en zei: "dit kind moet nu geboren worden". Direct daarna zijn de tangen ingebracht (zonder verdoving). Dit is iets wat ik nooit vergeet en wat ik me voorstel bij een marteling. Aan de linkerkant wilde de tang niet en die hebben ze na twee keer proberen echt naar binnen gebeiteld. Mijn dochter is toen de eerste de beste perswee, ook nog met behulp van een flinke knip eruit getrokken met de tang. Haar hele hoofdje was verwond. Ik ben in therapie geweest om dit te verwerken. Echt onmenselijk dat dat gewoon kan... Het is echt een marteling. Ik ben nu weer zwanger en krijg nog liever een keizersnede dan dat de tang er weer aan te pas zal komen. sabine@stompies.nl

Terug
Bovenaan